رئیس اداره منابع آب تایباد و باخرز گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۷ حلقه چاه غیرمجاز در ۲ شهرستان تایباد و باخرز شناسایی و مسدود شده است.

علی باب الحکمی رئیس اداره منابع آب تایباد و باخرز گفت: از این تعداد حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده، ۳۷ حقله چاه در تایباد و ۳۰ حلقه چاه در باخرز بوده است.

او افزود: با انسداد این تعداد چاه سالانه ۲۱۰ هزار متر مکعب آب در برداشت غیرمجاز از منابع آبی زیرزمینی این مناطق صرفه جویی می‌شود.

رئیس اداره منابع آب تایباد و باخرز ادامه داد: در این ارتباط ۶۷ پرونده تشکیل و ۶۰ متخلف نیز شناسایی شده است.

باب الحکمی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون برای پنج حلقه چاه غیرمجاز و ایجاد اختلال در سیستم شمارشگر‌های هوشمند آب و برق چاه‌های کشاورزی تایباد و باخرز پرونده قضایی تشکیل شده است و پیش بینی می‌شود بیش از هزار حقله چاه غیرمجاز در این ۲ شهرستان حفر شده باشد که با هماهنگی دستگاه‌های قضایی به دنبال شناسایی و انسداد آن‌ها هستیم.

او تصریح کرد: بیشترین چاه‌های غیرمجاز تایباد در زمین‌های کشاورزی بخش میان ولایت قرار دارد و چاه‌های غیرمجاز باخرز در نقاط مختلف این شهرستان پراکنده است.

رئیس اداره منابع آب تایباد و باخرز با اشاره به این که خشکسالی‌های چند سال اخیر وضعیت دشت‌های این شهرستان‌ها را در حالت بحرانی قرار داده است تاکید کرد: هم اکنون ۹۵ درصد چاه‌های کشاورزی شهرستان‌های تایباد و باخرز به شمارشگر‌های هوشمند مجهز شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.