مدیر امور آب منطقه‌ای تربت حیدریه گفت: مطالعات طرح رودپارک در ورودی این شهر، با هدف حفظ منابع آب و پیشگیری از آلودگی محیط زیست در حال اتمام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی طلعتی مدیر امور آب منطقه‌ای تربت حیدریه گفت: پارسال ۲ هزار و ۱۳۲ بازدید توسط گروه‌های گشت و بازرسی از منابع آب تربت حیدریه انجام که منجر به مسدود شدن چاه‌های غیرمجاز و کشف ادوات حفاری شد.

او افزود: همچنین پارسال ۵۲ کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مجاز صنعتی و خدماتی دارای پروانه نصب و از اضافه برداشت ۲۴.۵۶ میلیون مترمکعب آب جلوگیری شد.

مدیر امور آب منطقه ای تربت حیدریه ادامه داد: پارسال ۱۹۳ هکتار از بستر رودخانه و مسیل‌ها در تربت‌حیدریه آزادسازی و رفع تصرف شد، ۲۸ کیلومتر عملیات لایروبی مسیل و رودخانه‌ها انجام و ۲۵۰ متر نیز دیوار ساحلی در "شصت دره" این شهرستان ساخته شد.

طلعتی بیان کرد: با هدف حفظ منابع آب و پیشگیری از آلودگی محیط زیست، طرح رودپارک در ورودی شهر با مشارکت شهرداری تهیه شد که مطالعات آن در حال اتمام است.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: این طرح شامل حفاظت، ایمن‌سازی، بهره‌برداری عمومی، ساخت سازه تقاطعی یا موازی با رودخانه، روزآوری، ساماندهی بستر، مراقبت از حریم کمیت و کیفیت و ساحل‌سازی رودخانه‌هاست.

مدیر امور آب منطقه‌ای تربت‌حیدریه تاکید کرد: طول این طرح یک کیلومتر می‌باشد و اجرای آن علاوه بر ایجاد یک منطقه تفریحی و گردشگری، عبور ایمن سیلاب‌های رودخانه "شصت دره" را تثبیت می‌کند.


طلعتی اظهار کرد: بر این اساس دو طرف جاده به صورت بوستان پله پله تراس بندی شده و هر تراس دارای کاربری گردشگری، ورزشی و تفریحی خواهد بود.


او افزود: سرمایه‌گذار متعهد شده تمام عملیات را انجام دهد و سود کار را از محل ایجاد بازارچه و تاسیسات ورزشی و تفریحی دریافت کند که در نتیجه اجرای طرح، ورودی شهر نیز از حالت نازیبای کنونی خارج خواهد شد.


مدیر امور آب منطقه ای تربت حیدریه با بیان اینکه نمونه این طرح، در رودپارک چهل بازه مشهد نیز اجرا شده است، ادامه داد: این طرح با کسب نتایج سودمند در دیگر نقاط شهر نیز اجرا خواهد شد.

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۵۲ ۱۷ شهريور ۱۴۰۲
با سلام بعد از دو سال هنوز هیچ خبری نیست و این ورودی نازیبای شهرستان پاتوق مواد فروشان ومعتادان و دزدان شده است متاسفانه....
آخرین اخبار