معاون دادستان بندرعباس از توقیف کامیونی خبر داد که بر اساس تصاویر دوربین‌های نظارتی در یک روز ۱۷ بار سوختگیری می‌کرد.

علیرضا طاهری معاون دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس و سرپرست تیم‌های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در جایگاه‌های استان هرمزگان اظهار کرد: متأسفانه در ماه‌های اخیر، ارتکاب برخی تخلفات و همکاری تعدادی از متصدیان پمپ بنزین‌ها و جایگاه داران با قاچاقچیان سوخت موجب شده بود که مردم و مصرف کنندگان عادی برای سوخت گیری خودرو‌های خود، ساعت‌ها در صفوف طولانی و چند کیلومتری معطل شوند.

وی ادامه داد: با توجه به لزوم چاره اندیشی برای حل این مشکل، در نتیجه پیگیری‌های رئیس کل دادگستری هرمزگان با همکاری بسیار خوب استاندار، فرماندهی انتظامی استان، شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، انجمن صنفی کارفرمایی جایگاه داران سوخت، انجمن صنفی کارفرمایان حمل و نقل و سایر نهاد‌های مرتبط، طی روز‌های اخیر اجرای طرح استقرار تیم‌های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در جایگاه‌ها و پمپ بنزین‌های استان آغاز شد و بر این اساس سوخت گیری در تمام جایگاه‌ها تنها پس از تأیید تیم کنترل و نظارت امکان پذیر است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس تصریح کرد: با اجرای این طرح مهم که با پیشنهاد و پیگیری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان انجام شد، عملاً سوخت گیری تنها پس از احراز هویت و احراز صلاحیت متقاضی از جمله داشتن گواهینامه، تأیید فعالیت واقعی خودرو و تأیید تعلق کارت سوخت به خودرو انجام می‌شود.

طاهری بیان کرد: با اجرای این طرح، تراکنش‌های قبلی کارت سوخت توسط کارشناس مربوطه بررسی می‌شود و موارد مشکوک و تخلفات، موجب توقیف کارت سوخت و وسیله نقلیه در سامانه و اعلام جرم علیه فرد متخلف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح، سوابق سوختگیری و هویت متقاضی و مشخصات وسیله نقلیه هم در سامانه ثبت می‌شود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس گفت: در نتیجه اجرای این طرح، پرداخت هرنوع وجه اضافی تحت عنوان انعام و مواردی از این دست در ازای دریافت سوخت ممنوع است و در مقابل از هرگونه تبعیض در سوختگیری و نوبت دهی نیز جلوگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به گزارشات واصله مبنی بر رضایتمندی مردم و مشاهده تصاویر دوربین‌های نظارتی، این اقدام مثبت باعث شده تا دیگر شاهد صفوف چندین کیلومتری برای دریافت گازوئیل و بنزین نباشیم و هم اکنون مردم و مصرف کنندگان واقعی می‌توانند به راحتی سوخت مورد نیاز خودرو‌های خود را از نزدیکترین جایگاه تأمین کنند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان همچنین با اشاره به اینکه پایش تصویری جایگاه‌های سوخت با جدیت ادامه دارد، گفت: در نتیجه اجرای این طرح و پس از بررسی سوابق سوختگیری و پایش تصاویر دوربین‌های نظارتی، یک کامیون متخلف که در یک روز ۱۷ بار سوختگیری کرده بود در یکی از جایگاه‌های شهر بندرعباس، شناسایی و توقیف شد.

علیرضا طاهری در خاتمه تأکید کرد: با اجرای طرح استقرار تیم‌های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در جایگاه‌ها و پمپ بنزین‌های استان هرمزگان، صاحب خودرو تنها با کارت سوخت خود می‌تواند سوخت گیری کند و در نتیجه، دست قاچاقچیان سوخت از این سرمایه ملی قطع خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباسی کیشی
۱۰:۲۰ ۲۷ مهر ۱۴۰۲
با کدوم کارت سوخت میشود روزی 17 بار سوختگیری کرد ؟؟؟ مگر اینکه مسئول جایگاه با راننده دستشون تو یه کاسه باشه .