کادر درمان آذربایجان‌غربی نقض صریح حقوق بیماران و کادر درمان غزه را محکوم کردند

کادر درمان آذربایجان‌غربی نقض صریح حقوق بیماران و کادر درمان غزه، از جانب صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

کادر درمان آذربایجان‌غربی از جمله پزشکان و دانشجویان با همراهی نیرو‌های هلال احمر و اورژانس که در میان آنها دانشجویان پزشکی خارجی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات و بهداشتی درمانی نیز حضور داشتند روز پنحشنبه در مصلی امام خمینی (ره) با ثبت اجتماع عظیم خود، شعار‌های ضد صهیونیستی  سردادند و  انزجار خود را از این رژیم اعلام کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات و بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: کادر درمان این استان امروز جمع شده‌اند تا نقض صریح حقوق بیماران و کادر درمان غزه را که از جانب صهیونیست‌ها پایمال شده محکوم کنند.

دکتر محمدامین، ولی زاد با اشاره به بمباران بیمارستان غزه از سمت رژیم صهیونیستی گفت: امروز اتفاقی تکان‌دهنده رخ داده که نه فقط مردم فلسطین و غزه بلکه همه مردم دنیا را به شوک فرو برده است، چون رژیمی غاصب یک بیمارستان و مدرسه و تعداد زیادی ساختمان مسکونی را بمباران می‌کند و سردمداران حقوق بین‌الملل و پرچم‌داران امضای قوانین حقوق جنگ در کمال ناباوری از آن جنایتکار حمایت می‌کنند.

وی می گوید: بمباران بیمارستان المعمدانی غزه دهن کجی به قوانین بین‌المللی است

ولی زاد با تاکید بر لزوم حمایت کادر درمان در سطح بین‌المللی افزود: به این دلایل است که کادر درمان، امدادگران هلال احمر و عموم مردم نسبت به نقض صریح کنوانسیون‌های ژنو اعتراض دارند و مطابق وظیفه کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تقاضامند اعزام به فلسطین برای کمک به غیر نظامیان هستند.

وی با سر دادن شعار مرگ‌بر اسراییل گفت: بنابراین فریاد‌های مرگ بر اسراییل امدادگران و کادر درمان جمهوری اسلامی ایران که می‌پیچید عین شعار صلح است، صلحی که همه ما اعضای کادر درمان، امدادگران و همه شهروندان در آذربایجان‌غربی قاطعانه مدافع آن هستیم.

سه شنبه شب رژیم صهیونیستی با بمب‌های نامتعارف بیمارستان المعمدانی غزه را هدف قرار داد و بر اثر آن، صد‌ها کودک، زن و مردم بی گناه کشته و مجروح شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.