گرامیداشت یاد شهدای بمباران شیمیایی سردشت

سی و هفتمین سالروز گرامیداشت شهدای بمباران شیمیایی سردشت با حضور مسئولان کشوری و استانی در سردشت برگزار شد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در مراسم سالروز بمباران شیمیایی سردشت که با حضور مسئولان کشوری و استانی در سردشت برگزار شد گفت: مردم سردشت در گذشته تاریخ یک نامی بسیار پرافتخار در ردیف مرزداران انقلاب دارد چه در دفاع مقدس و چه در پیروزی انقلاب اسلامی نقش پررنگ دارند.

سردار محمدحسین رجبی خاطرنشان کرد: بمباران شیمیایی سردشت یادآور شجاعت ها، رشادت‌ها و مظلومیت‌های مردان و زنان قهرمان سردشتی است و برای همیشه این واقعه جنایت کارانه در اذهان مردم باقی خواهد ماند.

وی گفت: کشور‌هایی که تا دیروز به رژیم بعث عراق کمک‌های تسلیحات شیمیایی می‌کردند امروز نیز در غزه هر روز شاهد آن هستیم که این جنایت هولناک در غزه تکرار می‌شود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی ادامه داد: امنیت، اقتدار و عظمت امروز جمهوری اسلامی ایران مرهون خون شهیدان و مجاهدت‌های جانبازان است و امروز پاسداری از اهداف این قشر امری ضروری است.

گلباران مزار شهدا، رونمایی از کتاب من یک طلبه هستم، قرائت بیانیه و عیادت از خانواده شهدا و جانبازان شیمیایی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

رژیم بعث عراق در هفتم تیر ۱۳۶۶ با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفته و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.