طرح هادی در بیش از ۳۵۰ روستای سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان از اجرای طرح هادی در بیش از ۳۵۰ روستای این استان خبر داد و گفت: شاخص‌های خدمت نسبت به سنوات گذشته رشد بین ۲ تا پنج برابری داشته است.

مصطفی بیک مداح   بیان کرد: در تهیه طرح هادی روستایی تعداد روستاهای تهیه طرح شده در ۲ سال اخیر ۵۳۲ روستاست که تعداد ۱۷۰ روستا بیشتر از سه سال اخیر است.

وی افزود: در خصوص اجرا نیز حکایتی مشابه وجود دارد به‌گونه‌ای که در ۲ سال اخیر رشد بیش از ۵۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته داشته و در بیش از ۳۵۰ روستای سیستان و بلوچستان طرح هادی اجراشده و یا در حال اجراست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شاخص مقاوم‌سازی در استان ۴۸ درصد است، گفت: ساخت مسکن مقاوم روستایی از اولویت‌های این بنیاد است و به همین سبب هر ساله بر تعداد سهمیه ساخت مسکن روستایی افزوده شده به شکلی که سهمیه ساخت مسکن روستایی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۷ رشد بیش از هفت برابری را تجربه کرده است.

وی ادامه داد: سالانه بیش از ۱۱ هزار واحد مسکن روستایی در سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود.

بیک مداح افزود: معاونت مسکن شهری نیز با ساخت بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ واحد، رشد ۲ برابری را تجربه می‌کند.

وی اظهار کرد: ساخت عمده این واحدها در قالب طرح نهضت ملی مسکن است که طبق پیش‌بینی‌ها بخشی از آنها در دهه فجر امسال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: همزمان با کمیت به کیفیت نیز توجه شده مصداق آن طرح نهضت ملی مسکن در زاهدان بوده که با بروزترین فناوری در حال ساخت هست، افزون بر آن اجرای ایمن‌سازی هوتک‌ها در جنوب این استان و یا نهضت آسفالت در شهرها و روستاهای استان نمونه دیگر به شمار می‌رود.

برچسب ها: بنیاد مسکن ، طرح هادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار