حسینی گفت: برای کشور ما که در معرض تحریم است، نخبگان باید آنچه را که مدنظر وزارتخانه‌هاست انجام دهند که اين موضوع نیاز به همت دانشگاهیان دارد.

چندی پیش بود که مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان کشور فرمودند: « صرف اینکه مثلاً یک مقاله در مجلة آی. اس. آی منتشر کرده یا چه تعداد مقاله منتشر کرده، کافی نیست؛ یعنی محقق و پژوهشگر ما نباید برای کسب رتبة علمی به دنبال این باشد که مقاله‌ای را تهیه و تولید کند که برای کشور هیچ فایده‌ای ندارد و هیچ خلأیی از خلأ‌های پژوهشی کشور را پر نمیکند. بله، ممکن است برای کسی که آن را در مجله چاپ میکند، یا برای کس دیگری و جای دیگری مفید باشد؛ اما برای کشور مفید نیست.»

سید محمد حسینی معاون امور پارلمانی رئیس جمهور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در این زمینه گفت: این موضوع در جلسه هیات دولت مطرح شد و قرار شد که آقای زلفی گل وزیر علوم پیگیر این مساله باشند و در این زمینه راهکار عملیاتی ارائه دهند.

 معاون امور پارلمانی رئیس جمهور افزود: البته بیانات مقام معظم رهبری نیز به معنای نفی کلی مقالات نبود، بلکه موضوع اصلی این بود که مقالات ارائه شده برای کشور مفید و ارزشمند باشد و تنها مقاله راهکار جذب نباشد بلکه موضوعات دیگر نیز مد نظر قرار داده شود و افرادی که نخبه هستند باید به رفع مشکلات کشور بیاندیشند.

 حسینی اظهار كرد: در حال حاضر شرکت های دانش بنیان توسط نخبگان اداره می‌شود که این اقدامات برای کشور بسیار مفید است وگرنه اینکه صرفا یک مقاله نوشته شود هدر دادن انرژی است.

وی ادامه داد: ممکن است مقالات صرفا فایده ای علمی داشته باشند، اما فراتر از این باید فایده عملی نیز داشته باشند. برای کشور ما که در معرض تحریم و تهدید است باید نخبگان ما آنچه مدنظر  وزارتخانه‌هاست را انجام دهند که اینها نیاز به همت دانشگاهیان دارد و انشاالله وزارت علوم و وزارت بهداشت نیز در این زمینه اقدامات لازم را مد نظر قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار