با متخلفان در صورت ارسال پیامک بدون رضایت برخورد می شود.

مجید حقی معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با اشاره به اینکه در برخی موارد اطلاعات مشترکان توسط برخی افراد سودجو برای ارسال پیامک انبوه مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: برای رفع این موضوع، اپراتور‌های همراه ملزم شده‌اند تا در صورت ارسال پیامک بدون درخواست و رضایت مشترک، بلافاصله با متخلفان برخورد کرده و برای توقف ارسال پیامک، سر شماره مورد نظر را به رگولاتوری اعلام کنند.

وی افزود: مشترکانی که بدون رضایت، برایشان پیامک‌های انبوه ارسال می‌شود نیز می‌توانند به آدرس اینترنتی ۱۹۵.cra.ir مراجعه کرده و شکایت خود را ثبت کنند. رگولاتوری شکایات را بررسی و حداکثر ظرف مدت ٢٤ ساعت نتیجه را اعلام می‌کند و در صورت تکرار تخلف، موارد به کمیته تخلفات رگولاتوری ارجاع و برابر مقررات با متخلفان برخورد می‌شود.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات پیش از این مصوبه ۲۷۰ را درباره مقررات حاکم بر ارائه خدمات محتوایی پیامکی مصوب و به اپراتور‌ها ابلاغ کرده بود. علاوه بر این، اپراتور‌ها ملزم شده بودند که برای اطمینان از درستی انجام فرآیند احراز هویت، علاوه بر انجام فرآیند حضوری احراز هویت مشترکان با استفاده از کارت ملی و شناسنامه عکس‌دار، برای فروش سیم‌کارت‌های دوم و بیشتر، از رمز یک بار مصرف (OTP) استفاده کنند.

همچنین ارسال کنندگان پیامک‌های اطلاع‌رسانی از سرشماره‌های خدماتی ملزم شده بودند که عبارت "لغو ۱۱" را در انتهای پیامک خود درج کنند تا مشترکان بتوانند با ارسال عدد ۱۱ به سرشماره‌ای که از آن پیامک دریافت کرده‌اند، ادامه دریافت پیامک را لغو و برای عضویت مجدد و دریافت پیامک‌های اطلاع‌رسانی خدماتی، عدد ۱۲ را به همان سر شماره ارسال کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۲۹ مهر ۱۴۰۲
روزانه بیشتر از 20 پیامک تبلیغاتی برای من ارسال میشه و من هر بار عدد 11 را جهت قطع پیامک ارسال می کردم بعد دیدم همراه اول برای ارسال هر عدد 11 حدود 22 تومان از من کسر می شود. یعنی اگر بخوای از شر مزاحمت ناخواسته خلاص شوی باید پول بدی. همراه اول هم از آخر میخوره هم از توبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۹ مهر ۱۴۰۲
الان به پیام صوتی رسیدیم پیامک پیشکش