۹۵ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شد

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: روز گذشته ۲۵ همت از طلب گندمکاران پرداخت شد که امیدواریم ۹ همت باقی مانده هم تا پایان مهر واریز شود.

عطاء‌الله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۴ درصد رشد داشته است.

به گفته او، برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید گندم تا پایان سال به بالای ۱۳ میلیون تن و خرید تضمینی گندم به ۱۰ میلیون و ۳۶۰ هزارتن برسد.

هاشمی از پرداخت ۹۵ درصد مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: روز گذشته ۲۵ همت از مطالبات گندمکاران به حسابشان واریز شد که امیدواریم ۹ همت باقی مانده طبق وعده رئیس سازمان برنامه تا پایان مهر پرداخت شود.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه بالای ۶۰ درصد کشت گندم در استان‌های شمال غرب و سردسیر انجام شده است، گفت: هم اکنون کشت در استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، همدان، کرمانشاه در حال انجام است و همواره کشاورزان استان‌های مرکزی برای کشت آماده شدند.

او گفت: براساس پیش بینی‌های صورت گرفته سطح زیرکشت اراضی آبی در سال زراعی جدید تغییری نخواهد داشت و تنها کشت در اراضی دیم ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزارهکتار نسبت به سال قبل افزایش می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار