ضرورت توزیع عادلانه زیرساخت‌های مخابراتی در مناطق محروم

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: براساس سیاست دولت، توزیع عادلانه زیرساخت‌های مخابراتی، فناوری و منابع به خصوص در مناطق محروم از اولویت این استان است.

غلامعلی حیدری در آیین بهره‌برداری مرحله نخست نهضت جهادی توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران در چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: فیبرنوری به عنوان یک فناوری پیشرفته و زیرساخت ارتباطات پیشرفته می‌تواند منشا خدمات مهمی در بخش فرهنگی، اجتماعی، رفاهی، امنیتی، ترافیکی و سایر خدمات داشته باشد و توسعه زیرساخت‌های مخابراتی در همه مناطق استان دنبال می‌شود.

وی افزود: پیاده‌سازی نسل پنجم شبکه سیار با فناوری جدید از دستاورد‌ها و مزیت‌های فیبر نوری است و ایجاد این زیرساخت روند دسترسی به دولت الکترونیک و شهر هوشمند را سرعت می‌دهد.

حیدری با بیان اینکه پوشش فیبر نوری به منظور پایدار سازی شبکه‌ها است، اضافه کرد: گسترش به موقع فیبر نوری موجب پایداری شبکه ارتباطی می‌شود و دسترسی به این زیرساخت نقش مهمی در مدیریت بحران به خصوص در حوادث طبیعی و غیرطبیعی دارد.


بیشتر بخوانید


وی بیان داشت: شبکه فیبرنوری شبکه ایمن و مطمئنی است که می‌تواند ارتباطات را در زمان بحران پایدار کند.

حیدری گفت: وجود شبکه فیبرنوری و شبکه رادیویی از الزامات پدافند غیرعامل در روستا‌ها و شهر‌ها و مسیر‌های دور است.

وی تاکید کرد: توسعه اینترنت با کیفیت از مزیت‌های فیبر نوری است و دسترسی به این زیرساخت موجب کاهش میلیون‌ها تردد، کاهش ترافیک بعنوان یکی از معضلات کلان شهر‌ها و کنترل و کاهش آلودگی هوا می‌شود.

حیدری اظهار داشت: امروز با رویکرد مثبت دولت سیزدهم بیشتر روستا‌های کشور از فناوری و زیرساخت فیبرنوری برخوردارند و تلاش می‌شود این زیرساخت در زمان‌بندی مشخص به جای جای شهر‌ها و روستا‌های این استان برسد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه استانداری چهارمحال و بختیاری با شرکت مخابرات در خصوص توسعه فیبر نوری، ادامه داد: تلاش می‌شود در قالب این تفاهم‌نامه زیرساخت فیبرنوری در جای جای استان به خصوص دورترین و مناطق صعب العبور استان در کوتاه‌ترین زمان ممکن برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار