تمام طرح‌های چهارمحال و بختیاری دارای پیوست پدافند غیرعامل است

مدیرکل پدافند غیرعامل چهارمحال و بختیاری گفت: تمامی طرح‌های استان دارای پیوست پدافند غیرعامل است و در این خصوص به صورت کامل بر نحوه عملکرد دستگاه‌ها نظارت می‌شود.

رحیم نافیان گفت: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرنظامی و غیرمسلحانه‌ای است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات دشمن می‌شود.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۸۲ به دستور رهبر معظم انقلاب، سازمان پدافند غیرعامل تشکیل شد و در سال‌های اخیر اهمیت این موضوع برای دستگاه‌های اجرایی و اقشار مردم بیش از گذشته مشخص و نهادینه شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل از سوم تا ۱۰ آبان با شعار ایران پایدار به وسعت ایمان به بلندای امید، پدافند غیرعامل دفاع همه‌جانبه در برابر جنگ ترکیبی اجرا می‌شود، تصریح کرد: برای این هفته ۴۷۰ برنامه از جمله کارگاه‌های آموزشی پیش‌بینی شده که در تمامی شهرستان‌های ۱۲ گانه استان در حال اجراست.


بیشتر بخوانید


نافیان با بیان اینکه صدور مجوز برای اجرای هر طرحی منوط به دریافت مجوز از سازمان پدافند غیرعامل است، تصریح کرد: در اجرای هر طرح باید ملاحظات پدافند غیرعامل درنظر گرفته شده و پیوست لازم برای آن تهیه شود.

وی با اشاره به تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل در استان، یادآور شد: این طرح از ۲ سال گذشته تدوین و به تمامی دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل چهارمحال و بختیاری همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان در اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: دستگاه‌ها موظفند در راستای کاهش آسیب‌پذیری مجموعه مربوطه اقدامات لازم را انجام دهند که با توجه به نظارت‌ها و پیگیری‌های میدانی به عمل آمده عملکرد دستگاه‌های استان در این خصوص خوب بوده است.

نافیان با بین اینکه رعایت ملاحظات و اصول پدافند غیرعامل تنها مختص دستگاه‌ها نیست و هر یک از شهروندان نیز در این خصوص وظایفی دارند، یادآور شد: اصول پدافند غیرعامل چه در خانه و چه در محیط‌های عمومی و مدارس نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر هریک از شهروندان به وظایف خود بخوبی عمل کنند و به ویژه در حوزه دشمن‌شناسی بخوبی آگاهی لازم داشته باشند می‌توان برای کشور مصونیت ایجاد کرد.

به گفته وی، مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب فرد اصلح یکی از راه‌های مصون‌بخشی کشور در برابر تهدیدات دشمن و از مصادیق پدافندغیرعامل است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار