۸۰ درصد اراضی بازپس گرفته شده در شهرک‌های صنعتی قزوین واگذار شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: ۸۰ درصد از اراضی بازپس گرفته شده سال گذشته در شهرک‌های صنعتی استان به متقاضیان جدید واگذار شده است.

رضا صفاری  مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: سال گذشته بالغ بر ۱۶۰ هکتار از اراضی و قرارداد‌های راکد غیرفعال در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین با رعایت تشریفات قانونی و قراردادی از طریق مراجع ذیصلاح قضایی، خلع ید و بازپس گیری شد.

وی ادامه داد: در این رابطه و با توجه به فرآوانی واگذاری اراضی صنعتی، بیشترین اراضی بازپس گیری شده در این استان مربوط شهرک صنعتی خرمدشت و کمترین آن نیز مربوط به شهرک صنعتی لیا بود.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: ۸۰ درصد از اراضی بازپس گرفته شده سال گذشته در شهرک‌های صنعتی استان به متقاضیان جدید واگذار شده و مابقی آن نیز در حال واگذاری است.

صفاری یادآور شد: سرمایه گذارانی که به تعهدات خود برای ساخت و راه اندازی واحد‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان اقدامی نمی‌کنند در واقع منابع صرف شده در این اراضی را اتلاف می‌کنند.

وی ادامه داد: بنابراین، در صورت عدم اجرای تعهدات در مهلت‌های تعیین شده که شامل اقدام برای اخذ مجوز ساخت و ساز و عملیات اجرایی و حق بهره برداری از این اراضی، زمین مربوطه از آن‌ها خلع ید شده و به سرمایه گذاران جدید واجد صلاحیت واگذار می‌شود.

صفاری با اشاره به نحوه اهلیت سنجی صورت گرفته از متقاضیان دریافت زمین در شهرک‌های صنعتی جهت واگذاری اراضی، گفت: اهلیت سنجی متقاضیان اراضی جهت احداث واحد‌های تولیدی و صنعتی در صلاحیت ذاتی سازمان صنعت، معدن و تجارت است و این شرکت صرفا به اشخاص حقیقی و حقوقی که دارای جواز تاسیس از آن سازمان می‌باشند، نسبت به تخصیص زمین اقدام می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین خاطرنشان کرد: هر چند این شرکت نیز جهت ایفای تعهدات قراردادی از متقاضیان مربوطه ضمانت‌های قراردادی لازم را در خصوص احداث و راه اندازی به موقع واحد‌های صنعتی و تولیدی را اخذ می‌کند.

استان قزوین علاوه بر یک شهر صنعتی، دارای ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.

حدود یک هزار واحد تولیدی بهره بردار در شهرک‌های صنعتی قزوین مستقر هستند و به همین تعداد نیز طرح تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان مراحل مختلف ساخت و ساز خود را نیز طی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.