سرپرست سازمان فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز از رونمایی از پوستر جشنواره تبریزیم خبر داد و گفت: این جشنواره از تاریخ ۵ تا ۷ آبان ماه در تبریز برگزار خواهد شد.

آقای نصیربیگی در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره تبریزیم تشریح کرد: اهداف این رویداد فرهنگی، موضوعات اجتماعی و شهروندی است تا بتواند ارزش افزوده‌ای به شهر تبریز ایجاد کند و معرف تمامی جوامع شده و نقش مثبت خود را در جامعه ایفا کند.

آقای نصیربیگی به سابقه جشنواره تئاتر تبریزیم اشاره کرد و گفت: جشنواره تئاتر تبریزیم با رویکرد اجتماعی سال‌های گذشته در چند دوره برگزار می‌شد و در مسیر موفق و ثابتی حرکت می‌کرد. 

وی افزود: جشنواره تئاتر تبریزیم تقریبا همانند رخداد‌های نمایشی مریوان که یکی از قطب‌های تئاتر خیابانی است یا جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان این روند را ادامه می‌داد اما با فراز و نشیب‌های برنامه‌ای زمانی به وقفه افتاد و عملا کم کم رو به فراموشی سپرده شد. 

وی ادامه داد: مطالبه هنرمندان و اهالی اصحاب فرهنگ و رسانه از شهرداری این است که جشنواره‌های تاثیرگذاری که در گذشته برگزار شده بود دوباره با کمک شهرداری احیا شود جشنواره‌هایی همانند جشنواره بین‌المللی کارتون و کاریکاتور، کتاب سال تبریز، جشنواره عکس فیروزه و جشنواره موسیقی مغان که امسال تصمیم بر این شد تا آذربایجان شرقی جشنواره تئاتر خیابانی تبریزیم را احیا کنیم. 

سرپرست سازمان فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز اضافه کرد: امیدواریم موضوعات اجتماعی و شهروندی در این آثار هنری لحاظ شود تا بتوانیم در ارتقای فرهنگی استان تاثیرگذار باشیم و آموزش‌های غیرمستقیم با اجرای نمایش‌هایی در بحث‌های اجتماعی تحقق یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار