جلسه ستاد پیشگری از وقوع جرم دادگستری استان با محوریت بررسی میزان آلودگی هوا در تبریز برگزار شد.

رییس کل دادگستری استان گفت: افزایش تصادفات درون شهری، یک بخش به حوزه ماموریت ماموران واستقرار ایستگاه راهور برمی گرددو بخشی به دوربین‌های مستقر در شهر که با این‌ها قابل کنترل است، اما عمده مشکل ما در حوزه قانون هوای پاک که از ضروریات اساسی جامعه است اینکه با این نوع نظارت کار‌ها پیش نمی‌رود، چون بحث خودرو‌های فرسوده، نبود معاینه فنی خودرو‌ها، کیفیت مراکز معاینه فنی در بین است.

خلیل اللهی افزود: سازمان‌هایی که وظیفه دارند باید نقاط ضعف و قوت را احصا کنند و ما هم نظارت بر حسن اجرای قوانین را بر عهده داریم و راهکار قانونی برای نظارت بر عملکرد این‌ها نیز داریم، اما باید مکاتبات لازم برای همکاری دستگاه‌ها برای جلوگیری از آلایندگی در فصل زمستان انجام شود.

موقری معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان  نیزگفت: موضوع اصلی مورد بحث این جلسه قانون هوای پاک وظایف ادارات در این خصوص بود که قانون برای این‌ها وظایفی را مشخص کرده است و به موجب قانون هوای پاک ادارات زیادی دخیل در این موضوع هستند، اما متاسفانه کمتر از ۵۰ درصد این ادارات به وظایف قانونی خودشان عمل کردند. 

وی افزود: با توجه به اینکه سوخت نیروگاه‌ها در نیمه دوم سال به لحاظ کمبود گاز تغییر پیدا می‌کند و از مازوت استفاده می‌شود و نیز خودرو‌های فرسوده بخش دیگر این آلودگی هستند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مصوبات این جلسه، اینکه با شهرداری جلسات مستقیم داشته باشیم تا خودرو‌های عمومی و ساماندهی آن‌ها و نیز استفاده از سوخت‌های پاک و معاینه فنی خودرو‌ها بنحو صحیح انجام شود، از طرفی هم دوربین‌های سطح شهر هم به حد کافی نیستند که به نوبه خود منجر به آلودگی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار