رییس اداره امور مراتع و بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت:امسال ۲۸ تن شیرابه گیاهان دارویی آنغوزه و باریجه به ارزش ۳۶۰ میلیارد ریال در استان تولید شده است.

سلیمان محمدی رییس اداره امور مراتع و بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برداشت کشت گیاهان دارویی امسال در مناطقی مانند تنگ سرخ، دشت روم، سپیدار، کوه سیاه، کوه سفید، خامی و شبلیز صورت گرفت.

وی عنوان کرد: ۶ تن بذر گیاهان دارویی آنغوزه و باریجه برای کشت پاییزی در مراتع این استان بین بهره برداران توزیع شده است.

محمدی عنوان کرد:عملیات اجرایی کشت گیاهان دارویی پاییز امسال در سه هزار و ۱۸ هکتار از مراتع کهگیلویه و بویراحمد در قالب طرح‌های مشارکتی آغاز شده است.

وی بیان کرد:به منظور کمک به احیای مراتع استان بذر مورد نیاز بهره برداران از سوی دولت خریداری و به صورت رایگان توزیع شده است.

رییس اداره امور مراتع و بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بر اساس سند جامع گیاهان دارویی ۲۰۰ هزار هکتار از مراتع، جنگل‌ها و اراضی کشاورزی کم بازده استان زیرکشت گیاهان دارویی خواهد رفت که در صورت اجرایی شدن این طرح سالیانه ۱۵۶هزار و ۶۷۰ تن گیاه دارویی شامل شیرابه آنغوزه، برگ مورد، آلورئه ورا و گل محمدی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه استان ۵۵۲هزار هکتار مرتع دارد که بخش عمده‌ای از آن نیازمند سرمایه گذاری برای احیاست تاکید کرد که ضرورت دارد برای تزریق اعتبارات بیشتر در این خصوص چاره اندیشی شود.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.