عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: با استخدام‌هایی که در وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود امسال دیگر کمبود معلم نداریم.

علیرضا پاک فطرت، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره چالش‌های موجود در وزارت آموزش و پروش گفت: آموزش و‌پرورش یک وزارتخانه بزرگ است و از سال‌های پیش به خوبی اداره نشده است. 

وی ادامه داد: به‌جای اینکه دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی، دبیر تربیت کنند تعطیل و یا نیمه تعطیل شدند و معلمانی را به طرق مختلف جذب کردند که حالا چند سال از شروع به کار آن‌ها گذشته و اکنون می‌گویند ما را تعیین تکلیف کنید.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس بیان کرد: سازمان اداری و استخدامی می‌گوید معلمانی که مشغول به کار هستند در شرایط مساوی باید در آزمون شرکت کنند، اما در مصاحبه استخدامی که شصت درصد نمره یک معلم است آن‌ها را کمک می‌کند که کمک هم کرده و تعدادی هم قبول شدند، اما بحث این است که همه معلمان باید تعیین تکلیف شوند.

پاک فطرت اظهار کرد: سازمان اداری و استخدامی برای جذب معلمان بحث عدالت و قانون را مطرح می‌کند، اما بنده معتقدم نباید حقی از کسی ضایع شود.

وی اظهار کرد: نزدیک انتخابات فشار زیادی به نمایندگان از طرف معلمان می‌آید و ممکن است برخی نمایندگان تحت تاثیر قرار بگیرند و صحبت‌هایی کنند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس بیان کرد: در جلسه غیرعلنی مجلس با وزیر آموزش و پرورش در ۳۰ مهر قرار شد بعد از پایان بررسی برنامه هفتم، اولویت اول مجلس بحث آموزش و پرورش باشد تا بتوانیم به نیرو‌های قبلی که در این وزارتخانه بودند کمک کنیم تا به حقشان برسند همچنین اگر به نیروی جدید نیاز دارند سازمان اداری و استخدامی اجازه به‌کارگیری نیرو‌ها را بدهد و دانشگاه فرهنگیان هم تقویت شود.

پاک فطرت گفت: وزیر آموزش و پرورش به نمایندگان گفته است کمکم کنید، چون دستم خالی است و به بودجه و امکانات نیاز دارم البته وزیر آموزش و پرورش می‌گوید هیچ کلاسی نداریم که بدون معلم مانده باشد و سازمان اداری و استخدامی هم چنین حرفی را می‌زند، چون اخیرا ۱۰ هزار نفر دیگری که آزمون داده بودند را دارند استخدام می‌کنند و کار‌های هفت الی هشت هزار نفر دیگر هم چند روز دیگر انجام می‌شود تا استخدام شوند لذا به نظر می‌رسد امسال دیگر کمبود معلم نداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
همین نزدیکی در مدارس شهرستان های استان تهران مخصوصا ملارد کلاس هایی در مدارس تاپ آن نیز تا الان معلم ندارند . الان فرزندم در مدرسه باهنر مارلیک معلم نداردو هر روز به منطقه مراجعه می کنیم و میگن معلم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
بیا مناطق محرم انوقت حرف بزن سه ماه گذشت مدرسه بدون معلم تا کی میخاهید دروغ بگویید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۰۲ آبان ۱۴۰۲
از پشت میز بیا بیرون یکسر به مناطق محرم بزن بعد نطق کن
آخرین اخبار