بروشکی در جلسه بررسی طرح جذب کودکان بازمانده از تحصیل گفت: سیستان و بلوچستان شرایط خاص جغرافیایی را داراست که ۹۲۰۰ روستا را در خود جای داده و بالغ بر ۶ هزار روستا کمتر از ۲۰ خانوار جمعیت دارد.
وی با بیان اینکه نبود زیرساختهای اصلی در بحث جذب بازماندگان از تحصیل اصلیترین مشکل این مسئله است؛ اظهار داشت: کمبود مراکز و مجتمعهای آموزشی شبانه روزی و همچنین لزوم توسعه طرح روستا مرکزی به صورت گسترده از اصلیترین نیازمندی های جذب کودکان بازمانده از تحصیل است که تلاش میشود با ایجاد مراکز و مجتمع های آموزشی و مهارتی شبانه روزی به مرکزیت روستا این مهم و مشکل حل شود.
حسن بروشکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایجاد ۵ هزار کلاس مجهز به آموزش آنلاین در سراسر استان گفت: امسال قرار است در هر منطقهای ۱۴۷ کلاس آموزشی از طریق آموزش آنلاین برگزار شود که میتوان از این کلاسها برای بحث جذب کودکان بازمانده از تحصیل نیز استفاده کرد.
در این جلسه حسینی دبیر کارگروه بازماندگان از تحصیل قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر کشور گفت: حل مسئله بازماندگان از تحصیل نیاز به یک عزم ملی و فراسازمانی دارد و باید برای به صفر رسیدن آن از همه ظرفیت های برون سازمانی استفاده کنیم.
وی بیان داشت: در رابطه با بازماندگان از تحصیل طرح ۶ مادهای آماده شده و در حال بررسی و به زودی به مرحله اجرا در خواهد آمد.
در پایان جلسه الله وردی دبیر کارگروه توسعه منابع انسانی و مالی قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر کشور با اشاره به اجرای طرح احسان دانش در استان گفت: طرح احسان دانش از طرح هایی است که ظرفیت خوبی برای محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار دارد.
وی بیان داشت: در زیست بوم جدید تلاش خواهیم کرد در کنار آموزش های حضوری از طریق فضای مجازی، در مسیر تحقق عدالت آموزشی گام برداریم.
طرح احسان دانش در یک تفاهمنامه چهارجانبه با همکاری وزارت آموزش و پرورش، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، دانشگاه صنعتی شیراز و کانون دانش آموختگان دانشگاه امام صادق (ع) انعقاد شده است.