وزارت جنگ رژیم صهیونیستی از اسارت ۲۲۲ صهیونیست به دست فلسطینیان در نوار غزه خبر داد.

جنبش مقاومت فلسطین (حماس) که از سال ۲۰۰۶ قدرت را در نوار غزه در دست گرفته است گرچه تسلیحات پیشرفته زیادی در اختیار ندارد، اما طی عملیات هفتم اکتبر موفق شد با استفاده از اصل غافلگیری ضربات دردناکی را به دشمن صهیونیستی وارد کند. یکی از ضربات گرفتن اسرای جنگی بسیار بود. 

به گزارش تله تریدر، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) در ادامه برآورد‌های خود از شمار اسرایی که در دستان حماس دارد اعلام کرد که ۲۲۲ صهیونیست در اسارت نیرو‌های فلسطینی در نوار غزه است. 

دنیل هاگاری، سخنگوی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در این باره به رسانه‌ها گفت: با این حال، شمار اسرای خارجی از ۲۲۲ اسیری که ما در اختیار حماس داریم به هیچ وجه کم نیست. با این وجود، من به افکار عمومی اطمینان خاطر می‌دهم ما از تمامی ابزار‌ها برای آزادسازی اسرای خود و بازگرداندن آن‌ها به خانه استفاده خواهیم کرد. 

جنبش حماس بار‌ها تاکید کرده است تا زمانی که رژیم صهیونیستی به عملیات توحش آمیز خود علیه مردم غزه پایان نبخشد، خبری از تبادل اسرا میان دو طرف نیست. 

مقامات فلسطینی می‌گویند تل آویو شمار زندانیان فلسطینی را از زمان حمله حماس دو برابر کرده است. پیش از عملیات هفتم اکتبر کمی بیش از ۵ هزار زندانی فلسطینی در اسارت رژیم صهیونیستی بودند. با این حال، نیرو‌های امنیتی رژیم صهیونیستی ۴ هزار تن از نیرو‌های کارگر غزه که به صورت روزانه برای کار به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کردند را دستگیر کرده است. همچنین بیش از یک هزار نفر در کرانه باختری رود اردن در عملیات رژیم صهیونیستی دستگیر شده اند. 

به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی در نظر دارد در قبال آزادی اسرای خود، شهروندان بی گناه فلسطینی را آزاد کند و ۵ هزار زندانی پیشین را همچنان نگهدارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار