شهردار مشهد:

پیوند خواهرخواندگی میان مشهد و غزه در حال پیگیری است

شهردار مشهد گفت: پیوند خواهرخواندگی بین مشهد و غزه در حال پیگیری است تا با عملیاتی شدن آن بتوانیم در راستای فعالیت‌های بازآفرینی و فعالیت‌های فرهنگی در کنار مردم مظلوم فلسطین باشیم.

محمدرضا قلندر شریف روز سه‌شنبه در مراسم بهره برداری از بوستان بانوان کوهسنگی با بیان اینکه درخواست خواهرخواندگی بین مشهد و غزه به وزارت امور خارجه ارسال شده است، گفت: در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه، مدیریت شهری و شورای شهر از حداکثر توان خود در دیپلماسی شهری برای ارتباط گیری با سازمان‌های بین المللی نظیر «یونیسف و یونسکو» و دعوت آن‌ها به عملکرد بهتر در حوزه حمایت از مردم فلسطین استفاده می‌کند.

وی اضافه کرد: همچنین درخواست برگزاری اجلاس «حمایت از کودکان فلسطینی» به میزبانی مشهد به یونیسف داده شده و در کنار آن، مدیریت شهری مشهد آمادگی میزبانی اجلاس شهرداران کشور‌های اسلامی در حمایت از موضوع فلسطین را نیز دارد.

اختصاص ۵۲ درصد بودجه شهرداری به ساماندهی حاشیه شهر

شهردار مشهد در ادامه پیرامون طرح‌های عمرانی در این کلانشهر اظهار کرد: ساماندهی حاشیه شهر و رفع نیاز‌های بانوان اولویت مدیریت شهری در این دوره است و در این راستا رسیدگی به مشکلات حاشیه شهر و توسعه خدمات در شرق مشهد از طرح‌های کلان مدیریت شهری محسوب می‌شود.

قلندر افزود: در سال جاری ۵۲ درصد بودجه جاری شهرداری به حاشیه مشهد اختصاص یافته و با تمام توان تلاش برای رفع مشکلات حاشیه شهر ادامه دارد.

وی بیان کرد: پیگیری طرح تفصیلی از مهمترین نیاز‌های ساماندهی حاشیه شهر بود و با تکمیل طرح تفصیلی در این دوره زمینه برای ارائه خدمات بهتر در این بخش شهر فراهم شد.

شهردار مشهد ادامه داد: همچنین هدف‌گذاری توسعه شهر به سوی شرق، ایجاد محرک‌های توسعه در شرق مشهد، تعامل با سرمایه گذاران و افزایش میزان خدمات شهری در این مناطق از جمله فعالیت‌های مدیریت شهری در حاشیه شهر مشهد است.

قلندر در خصوص ایجاد فضا‌های ویژه بانوان نیز اظهار کرد: احداث بوستان‌های بانوان در مشهد با جدیت پیگیری می‌شود و تا پایان این دوره مدیریت شهری تعداد بوستان‌های بانوان در سطح شهر مشهد ۲ برابر خواهد شد.

وی گفت: به دنبال شناسایی نیاز‌های شهر و تامین آن‌ها هستیم و هیچ پروژه‌ای بدون هدف و برنامه اجرا نمی‌شود.

بوستان بانوان کوهسنگی مشهد به عنوان شانزدهمین بوستان مخصوص بانوان به مساحت یک هکتار و با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار روز سه‌شنبه طی مراسمی بهره‌برداری شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار