عرشیان معاون حمل و نقل ترافیک در، جلسه کارشناسی الزامات راه اندازی اتوبوس پرسرعت (BRT) به ضرورت افزایش طول شبکه سامانه تندروی اتوبوسرانی تاکید کرد.
وی افزود: پایانه دانشگاه بین الملل به پایانه آزادی و پایانه نسیم شمال به پایانه شهید بهشتی از جمله مسیرهای فاقد خط ویژه اتوبوس تندرو (BRT) در یکی از ده کریدور پرتقاضای سفر میباشند.
وی در ادامه افزود: اخذ کرایه قبل از سوار شدن، وجود مسیرهای چندگانه، سرفاصله تردد اتوبوسها در ساعت اوج، ارائه سرویسهای سریع السیر محدود و محلی، وجود مرکز کنترل، نحوه جداسازی خط ویژه تردد اتوبوس و. تنها بخشی از برنامه ریزی نحوه سرویس دهی اتوبوس تندرو (BRT) میباشد.
عرشیان خاطر نشان کرد: عملیات رفوژ میانی، جانمایی ایستگاه ها، تعداد اتوبوس، مناسب سازی پیاده را به جهت عبور عرضی، اصلاح هندسی، آرام سازی و مناسب سازی محل گذر عابر پیاده، در مسیر خط ویژه اتوبوس و سایر اقدامات لازم در راستای اجرایی شدن هر چه بهتر و سریعتر این طرح بر اساس بررسیهای دقیق کارشناسی، صورت میپذیرد.
این مسئول با بیان اینکه طرح راه اندازی خط اتوبوسهای بی آر تی یکی از تصمیمهای مهم مدیریت شهری در کاهش ترافیک است، گفت: هر اتوبوس میانگین حدود ۶۰۰ مسافر جا به جا میکند، این در صورتی است که با اتوبوس تندرو (BRT) در هر ساعت ۱۰۰ هزار مسافر در سطح شهر جا به جا میشود.
وی خاطرنشان کرد: بنابراین، ایجاد خط بی. آر. تی و فراهم شدن زمینه تسریع آمد و شد، اتوبوسها بدون گرفتار شدن در ترافیک، موجب پیشگیری از اتلاف وقت مسافران و افزایش تقاضای سفر میشود.