رییس پلیس راه قزوین از شناسایی ۳۸ نقطه حادثه خیز در سطح راه‌های ارتباطی استان خبر داد.

 سرهنگ فرهاد ذاکری منش رییس پلیس راه قزوین از شناسایی ۳۸ نقطه حادثه خیز در سطح راه‌های ارتباطی این استان خبر داد و گفت: ۱۵ نقطه از مناطق شناسایی شده از اهمیت بیشتری برخوردار بوده که بایستی در اسرع وقت و تا قبل از آغاز فصل بارش نسبت به رفع آن اقدام کرد.

سرهنگ ذاکری منش افزود: در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز، رفع ۱۵ نقطه حادثه خیز این استان که از اهمیت ویژه‌ای نیز در میزان کاهش تصادفات برخوردار است، از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: آن چیزی که در حوزه اطلاع رسانی به رانندگان در خصوص رعایت قوانین رانندگی و نحوه عبور از جاده‌ها نیاز بوده از سوی پلیس بار‌ها و بار‌ها صورت گرفته، اما امروز نیازمند آن هستیم که در حوزه فنی و ایمنی راه هم اقدامات لازم و اساسی را به عمل آوریم.

سرهنگ ذاکری منش با اشاره به موضوع لغزندگی سطح جاده‌های این استان، خاطرنشان کرد: در چند حوزه، به ویژه لاین شمالی آزادراه قزوین - کرج، حد فاصل نیروگاه تا عوارضی شماره ۲ به طور جدی نیازمند استفاده از آسفالت میکروسرفیسینگ (نوعی از آسفالت حفاظتی) هستیم که متاسفانه این مساله همه ساله، به خصوص در بارندگی‌های چند روز اخیر نیز تصادفات زنجیره ای، را ایجاد می‌کند که منجر به حوادث فوتی و جرحی زیادی هم می‌شود.

به گفته وی، این در حالی است که در گذشته اقدامات لازم در بکارگیری آسفالت حفاظتی در لاین جنوبی این مسیر شده و هم اکنون نیز لاین شمالی نیازمند بکارگیری از این نوع آسفالت است.

سرهنگ ذاکری منش تاکید کرد: امیدواریم با اقدامات لازم از سوی مسوولان استانی و همراهی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بتوانیم تا قبل از آغاز بارندگی‌ها و جهت جلوگیری از حوادث رانندگی و کاهش میزان تلفات و سوانح جاده ای، شاهد آسفالت مورد نظر در نقاط جاده‌ای مورد نظر در استان باشیم.

رییس پلیس راه استان قزوین خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی ماه‌های اخیر در حوزه ایمنی راه از سوی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اقدامات خوبی را نیز هم شاهد بودیم از جمله تامین روشنایی و ایجاد رمپ در بخش ضیاءآباد، حد فاصل آزادراه و جاده قدیم تاکستان - ابهر نیز بوده ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.