ظرفیت‌های اقتصادی سیستان و بلوچستان با خلاقیت جوانان و نوجوانان به ثروت تبدیل می‌شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: جوانان ایده‌ها و نوآوری‌های خود را در رسانه‌ها مطرح کنند چرا که از نظر اقتصادی این استان ظرفیت‌های بسیار بزرگی دارد که تنها با نوآوری و خلاقیت جوانان و نوجوانان به ثروت تبدیل می‌شود.

 محمد کرمی در رویداد نما که با حضور معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در چابهار برگزار شد، اظهارکرد: جوانی دورانی بسیار طلایی است که در آن جوان سرشار از فکر و خلاقیت و نوآوری بوده که می‌توان با برنامه‌ریزی درست از این فکر و خلاقیت به نحو مطلوبی بهره برد.

وی اذعان کرد: جوان؛ سرشار از انرژی است که اگر این انرژی درست و در جای خود به کار برود قطعا شاهد توسعه روزافزون سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به جمعیت جوان این استان تصریح کرد: این استان بسیار ثروتمند است که به شرط برنامه‌ریزی دقیق قطعاً می‌تواند صنعت را متحول سازد.

وی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان مرز‌های فراوانی دارد که می‌توانیم از طریق این مرز‌ها بازار کشور‌های همسایه و سایر کشور‌های عربی و آسیایی را به دست بگیریم.

کرمی ادامه داد: باید تولید بیشتر از گذشته رواج پیدا کند چرا که فعال بودن واحد‌های تولیدی موجب رونق تجارت در منطقه خواهد شد.

وی اذعان کرد: این منطقه شرایط بسیار مطلوب و بی‌نظیری برای کشاورزی دارد که با ایجاد تعاونی‌های دانش بنیان و واگذاری زمین به دانش آموزان دبیرستان‌های کشاورزی شاهد استفاده بیشتر و بهتر از ظرفیت‌های استان خواهیم بود.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: ایجاد صنایع تبدیلی برای استان اهمیت فراوانی دارد؛ به عنوان مثال این منطقه ظرفیت بسیار خوبی در واردات دام دارد که اگر صنایع تبدیلی در کنار این کشتارگاه‌ها ایجاد شود، قطعاً می‌تواند به پیشرفت منطقه کمک شایانی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار