سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت اصلاح شاخص های آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه گفت: در برنامهریزیها سند تحول بنیادین کمتر مورد توجه قرار میگیرد در حالی که ملاکها معیارها و جزئیات اهداف آموزش و پرورش به صورت دقیق در این سند ذکر شده است.
به گفته او آموزش و پرورش بیش از آنکه درگیر چیستی و چرایی باشد درگیر چگونگی است باید بر اساس همین چگونگی برنامهریزی و شاخص تعیین کرد.
رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش مهجور است ادامه داد: تناسب معلم به دانش آموز در طی چند سال اخیر دچار ناترازی عمدهای شده است و این به آینده تعلیم و تربیت کشور ضربه خواهد زد.
او با عنوان اینکه شاخصهای ذکر شده در جدول برنامه توسعه با اصل ۳ و ۳۱ قانون اساسی مغایرت دارد گفت : در در این جداول ۳۰ شاخص مرتبط ذکر شده ، در حالی که ۴۰ شاخص اساسی آموزش و پرورش هنوز روی زمین مانده و به آن کمتر توجهی نشده است.