کاهش ۵۰ درصدی قاچاق چوب در خراسان جنوبی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی از کاهش ۵۰ درصدی قاچاق چوب در استان خبر داد.

سرهنگ بخشی رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی با اشاره به کشف بیش از ۲۹ تن چوب قاچاق در استان گفت: این میزان  قاچاق چوب نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد کاهش داشته است.

او افزود: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان در این خصوص ۱۲ دستگاه خودرو توقیف و ۲۲ متهم را دستگیر کرده اند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ بخشی اظهار کرد: هم استانی‌ها در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند.

نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی نیز در خصوص قاچاق چوب در استان بیان کرد: دو نوع چوب تاغ و گز که جزو گونه‌های جنگلی است از شهرستان‌های فردوس و سرایان و بشرویه به خراسان رضوی و شهر‌های شمالی قاچاق شده که بیشتر آن‌ها با هماهنگی پاسگاه‌های انتظامی و همکاران منابع طبیعی توقیف می‌شود.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: برای جلوگیری از قاچاق چوب باید کمبود نیرو برطرف و احکامی از سوی مقام قضایی یا تعزیرات صادر شود که بازدارندگی لازم را داشته باشد.

نصرآبادی تصریح کرد: غالباً چوب‌های قاچاق شده به استان‌های مازندران و البرز و همدان برای استفاده در صنایع کاغذ و زغال فرستاده می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در بحث جلوگیری از توسعه قاچاق چوب در استان عنوان کرد: همکاری نیروی انتظامی، کنترل و گشت یگان‌های حفاظت محیط زیست و امور اراضی و همراهی همیاران طبیعت و همچنین اطلاع رسانی مردم از طریق تلفن ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در بحث قاچاق در استان تأثیرگذار و بازدارنده خواهد بود.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.