فصل تعمیرات برنامه ریزی شده واحد‌های نیروگاه شهید سلیمی نکا آغاز شد.

نوراله ادبی مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا گفت:با آغاز فصل تعمیرات نیروگاهی، واحد ۲ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا به منظور انجام تعمیرات نیمه اساسی و ارتقاء آمادگی برای تولید پایدار انرژی در تابستان سال آینده از مدار تولید خارج شد.

او افزود: این واحد براساس برنامه زمانبندی و با هماهنگی مرکز مدیریت شبکه برق کشور به مدت ۸۵ روز از مدار تولید خارج شد.

ادبی گفت: هرساله و با آغاز نیمه دوم سال، واحد‌های نیروگاه نکا برای ایجاد اطمینان از عملکرد و تولید پایدار در فصل تابستان مطابق با برنامه و دستورالعمل‌ها تحت بازدید، تعمیرات میاندوره ای، نیمه اساسی و اساسی قرار می‌گیرند و بر این اساس، برای امسال تا آغاز پیک مصرف آتی ۱۴ پروژه تعمیراتی برنامه ریزی شده که از مهرماه آغاز و تا پایان اردیبهشت سال آینده ادامه خواهد یافت.

او با گسترده، دشوار و حساس خواندن کار تعمیرات، نگهداری و بهره برداری این واحد‌ها با بیش از ۴ دهه کارکرد، افزود: عمر بالای واحد‌های نیروگاه و لزوم آمادگی واحد‌ها برای تأمین پایدار انرژی مورد نیاز مشترکان شبکه برق کشور، مسئولیت ما را در مراقبت و حفظ این سرمایه ارزشمند ملی دوچندان می‌کند.

ادبی گفت: به همین جهت کارکنان این مجموعه بزرگ با توانمندی، تخصص، ابتکار و خلاقیت، تلاش بی وقفه و همت جهادی توانسته اند خلاء کهنسالی نیروگاه را پرکنند و نگذارند خللی در تولید انرژی نیروگاه بوجود آید و همچنان نقش مؤثری در تأمین برق مورد نیاز شبکه برق کشور داشته باشد.

او افزود: در طول تعمیرات این واحد که ششمین تعمیرات نیمه اساسی آن از زمان راه اندازی اولیه تاکنون است اقدامات و فعالیت‌های مختلفی با همت کارکنان متخصص این نیروگاه در بخش‌های مکانیک، الکتریک، ابزاردقیق و شیمی بر روی تجهیزات مرتبط انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.