کودکان بستری در بیمارستان تخصصی اکبر مشهد به مدرسه می‌روند

رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر گفت: دبستان امید زندگی در راستای ایجاد فرصت آموزش برای کودکان بیمار بستری در این بیمارستان اکنون دایر است.

 علی جعفری رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر گفت: طبق تفاهمنامه منعقد شده بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش، دبستان امید زندگی در اتاقی مجزا در طبقه چهارم بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد در سال ۱۳۹۷ راه اندازی شد که در یک بازه زمانی به خاطر کرونا فعالیت آن متوقف شد.

او با اشاره به بازگشایی مجدد مدرسه امید زندگی در بیمارستان تخصصی اکبر با حضور وزیر آموزش و پرورش طی روز‌های اخیر افزود: فضا آرایی این مدرسه با همکاری آموزش و پرورش خراسان رضوی انجام شده است و معلمان نیز توسط این اداره کل اعزام می‌شوند.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر ادامه داد: در این فضا کودکان خود را در محیط مدرسه و شور و نشاط کلاس درس می‌ببینند و در کنار این موضوع درمان بیماری هم دنبال می‌شود.

جعفری بیان کرد: بر طبق نتایج طرح پژوهشی اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، راه اندازی این مدرسه ضمن کاهش اضطراب کودکان در روند بهبود بیماری کودک و توجه بیشتر به دستورات پزشک مؤثر است.

او تصریح کرد: در این دبستان فعالیت‌های آموزشی در ۶ پایه نخست مقطع ابتدایی ارائه می‌شود، اما با توجه به اینکه در بیمارستان اکبر پذیرش بیماران تا سن ۱۷ سال صورت می‌گیرد، به دنبال آموزش در مقطع متوسطه نیز هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.