کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: از اواخر وقت امروز سه شنبه سامانه بارشی وارد استان می شود که فعالیت خود را با بارش های پراکنده در مناطق مختلف ادامه خواهد داد.

حسین سلطانی کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه این بارش ها به طور متناوب تا پایان هفته ادامه خواهد یافت، گفت: بارش ها در اغلب مناطق در حد متوسط و در برخی نقاط زیاد خواهد بود.

وی تاکید کرد:‌ در این خصوص هشدار هواشناسی سطح زرد صادر شده است چراکه احتمال آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد.

سلطانی یادآور شد:‌ هم اکنون آسمان اغلب مناطق استانی قسمتی ابری و در شهرستان طارم ابری و کوه‌ها مه آلود است که از بعدازظهر با افزایش ابرها و شدت گرفتن وزش باد مواجه خواهد شد.

وی اظهار داشت:‌ از امروز دمای هوا در مناطق مختلف استان روند کاهشی خواهد داشت به طوریکه روزهای آینده نیز هوای سردی حاکم خواهد شد.

سلطانی دمای فعلی هوای شهر زنجان را ۶ درجه سانتیگراد بیان کرد و اظهار داشت:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان پنج و ۲۲ درجه، ابهر ۶ و ۲۳ درجه، خرمدره هفت و ۲۲ درجه، آببر ۱۳ و ۲۴ درجه، سلطانیه چهار و ۲۳ درجه، قیدار هفت و ۲۱ درجه و ماهنشان ۱۰ و ۲۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.