استاندار گلستان گفت: نجات خلیج گرگان نجات زندگی در شمال کشور است و با لایروبی خلیج گرگان از ایجاد منطقه وسیعی از کانون ریزگرد پیشگیری شد.

علی‌محمد زنگانه در دیدار با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اقداماتی که در خلیج گرگان انجام شده اقدامات برجسته، ماندگار و ارزشمند است.

او ادامه داد: تمامی مراحل انجام شده در خلیج گرگان مستند شده و به زودی با انتشار اقدامات صورت گرفته اهمیت لایروبی و اجرای طرح علاج‌بخشی خلیج گرگان به صورت ویژه مشخص خواهد شد.

استاندار گلستان  افزود: نجات خلیج گرگان نجات زندگی در شمال کشور است و با لایروبی خلیج گرگان از ایجاد منطقه وسیعی از کانون ریزگرد پیشگیری شد.

زنگانه تاکید کرد: علاج بخشی خلیج گرگان نجات زیست منطقه است و به طور قطع با پایان لایروبی کانال آشور و بهره‌برداری کامل از این پروژه همزمان با سفر دوم رئیس جمهور به گلستان، بدون شک باید موضوع پمپاژ آب از دریا به خلیج با اولویت و سرعت اجرایی شود.

 در این جلسه مصوب شد علائم ناوبری تا آخر آبان ماه در منطقه نصب شود، فاز یک لایروبی خلیج تا پایان آبان ماه به پایان برسد و صاحبان شناور‌های کوچک با تشکیل شرکت تعاونی بتوانند از تسهیلات ارزان قیمت استفاده کنند و با بکارگیری شناور‌های تفریحی نسبت به رونق گردشگری در خلیج اقدام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار