ضرب الاجل یک ماهه برای قرارداد موقوفات

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: دستگاه‌های خدمات رسان ظرف مدت یک ماه فرصت دارند برای عقد قرارداد موقوفات اقدام کنند.

علی فولیان سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در  نشست کارگروه استانی پیگیری اجرای بهینه و کامل قانون حدنگار گفت: دستگاه‌های خدمات رسان مکلفند در حین اجرای انشعاب، پرداخت حقوق و اجاره موقوفات را اعلام کنند و ظرف مدت یک ماه فرصت دارند نسبت به عقد قرارداد اجاره اقدام کنند.

فولیان افزود: دستگاه‌هایی که ملک اوقافی دارند و هنوز برای این املاک با اوقاف قرارداد ندارند بدانند که این غصب و تصرف عدوانی است.

وی از ضرورت سند دار کردن اراضی موقوفه و همچنین ضرورت پرداخت حقوق موقوفه گفت و اظهار کرد: یکی از مشکلات دستگاه قضایی این است که زمین‌های ما در استان دارای سند رسمی نیستند و بعضی از زمین‌ها توسط اشخاص حقیقی و حقوقی متصرف شده اند و باید به سمت سنددار کردن اراضی حرکت کنیم.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات این است که مدیران شناخت کاملی از مسائلی وقفی ندارند. در حال حاضر با کارکرد وقف می‌توان به بحث زندانی‌ها و خانواده هایشان، فرزندان طلاق و آسیب‌های اجتمایی ورود کرد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گفت: مقررات قانونی، فصل‌الخطاب است و وقتی ملکی دارای مشاع باشد طرفین این مشاع دارای حق و حقوق هستند. متاسفانه بعضی از دستگاه‌ها هیچ تلاشی در پرداخت حقوق موقوفات ندارند و دنبال سند دار کردن موقوفات هستند در حالیکه دستگاه‌های خدمات رسان مکلفند در حین اجرای انشعاب، پرداخت حقوق و اجاره موقوفات را اعلام کنند و ظرف مدت یک ماه فرصت دارند نسبت به عقد قرارداد اجاره اقدام کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هم در این نشست گفت: تا آخر آذرماه سند دفترچه‌های اوقافی به طور کامل به سند تک برگ تبدیل میشود و دستگاه‌های اجرایی که دارای ملک اوقافی هستند باید سند اجاره‌ای برای آن‌ها تنطیم شود.

حجت الاسلام مجیدی تصریح کرد: املاکی اوقافی که تحت تصرف اداره کل ورزش و جوانان است و اجاره نامه‌ای ندارد برای استفاده قانونی باید حتما در مهلت مقرر نسبت به عقد قرار داد با اوقاف اقدام کنند. اراضی مشاعی این ادره کل هم باید تبدیل به احسن شود و املاکی که دارای قرارداد است برای اخذ سند اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار