مجتبی بیاتی مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه با اشاره به آخرین وضعیت پروژه بهسازی باند فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه، گفت : این پروژه در حال حاضر حدود ۲۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیمانکار با تمام توان در حال پیش بردن کار است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر کار در مرحله آسفالت قرار دارد و اولین لایه آسفالت در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: پیشرفت کار در این مرحله به میزان بسیار زیادی به شرایط آب و هوایی و بارندگیها بستگی دارد.
مدیرکل فرودگاه کرمانشاه با اشاره به اینکه قرارداد بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه تا پایان سال است، افزود: رسیدن به این زمان به شرایط آب و هوا و توان پیمانکار بستگی دارد که پیمانکار با همه توان پای کار است، اما با توجه به شرایط آب و هوایی نمیتوان زمان دقیقی را برای پایان این پروژه عنوان کرد.
بیاتی، طول باند فرودگاه که در دست بهسازی است را ۳۴۰۰ متر اعلام کرد که در عرض ۶۰ متر در حال اجراست و یادآور شد: ضخامت کاری که در باند انجام میشود نزدیک به ۸۵ سانتیمتر است که بیانگر حجم کار و میزان زیرسازی قابل توجه و عملیات آسفالت مورد نیاز است.
وی تاکید کرد: البته بخش عمده کارهای زیرسازی انجام شده و اکنون در مرحله آسفالت هستیم و میتوان گفت بخش سخت کار را تا حدودی پشت سر گذاشته ایم.
مدیرکل فرودگاه کرمانشاه معتقد است، به نسبت دشواریهایی که اجرای این طرح داشته، کار خوب پیش رفته است.
بیاتی رقم اولیه قرارداد بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه را حدود ۴۶۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با اضافه شدن تعدیل و سایر موارد، اعتبار نهایی مورد نیاز بیشتر از این رقم خواهد بود.
وی بهسازی باند فردگاه کرمانشاه را کاری عظیم برشمرد که پس از چند دهه انجام شده و تاکید کرد: باند فرودگاه کرمانشاه سال ۱۳۵۰ به بهرهبرداری رسیده و در تمام این سالها مورد استفاده قرار گرفته، اما بهسازی نشده است.
مدیرکل فرودگاه کرمانشاه با اشاره به اینکه با وجود بهسازی باند اصلی فرودگاه با جایگزین کردن "تاکسی وی" اجازه تعطیلی پروازهای فرودگاه داده نشد، گفت: البته استفاده از "تاکسی وی" به عنوان مسیر جایگزین برای ما دو محدودیت ایجاد کرد که یکی عدم امکان پرواز در شب و دیگری عدم امکان پذیرش هواپیماهای پهن پیکر است.
به گفته بیاتی با وجود این محدودیتها در حال حاضر فرودگاه کرمانشاه از شش صبح تا ۱۸ عصر عملیاتی بوده و نشست و برخاست هواپیماهایی که پهن پیکر نیستند، بدون مشکل انجام میشود.
وی تاکید کرد: برای نشست و برخاست هوایپماهایی که پهن پیکر نیستند هیچ محدودیتی در طول روز نداریم و امکان برقراری پرواز به هر تعداد که شرکتهای هواپیمایی پای کار باشند را داریم.
مدیرکل فرودگاه کرمانشاه با بیان اینکه کاهش پروازهای فرودگاه کرمانشاه تنها متاثر از عملیات بهسازی باند نیست، یادآور شد: محدودیت ناوگان شرکتهای هواپیمایی نیز در این زمینه تاثیر بسزایی داشته است.
وی برای افزایش پروازهای فرودگاه کرمانشاه به هر تعداد که ظرفیت مسافری وجود داشته باشد اعلام آمادگی کرد و افزود: این موضوع به پار کار آمدن شرکتهای هواپیمایی بستگی دارد، اما ما نیز رایزنی و پیگیریهای فراوانی را انجام داده و بسیار امیدواریم با اتمام عملیات بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه، شاهد افزایش تعداد پروازها باشیم.