مدیرکل فرودگاه کرمانشاه گفت : پروژه فرودگاه در ۲ فاز انجام شده که فاز نخست آن به اتمام رسیده و در فاز دوم آن بیش از ۲۵ درصد پیشرفت مشاهده می‌شود که در مجموع این پروژه تاکنون بیش از ۷۵ درصد پیشرفت دارد.

بیاتی مدیرکل فرودگاه کرمانشاه با اشاره به اینکه قرارداد اتمام پروژه به مدت یکسال بسته شده، گفت : با این وجود بر اساس توافقات انجام شده با پیمانکار این پروژه مقرر شد پروژه ظرف ۶ ماه تکمیل شود.

مدیرکل فرودگاه استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه به لحاظ اعتبار کمبودی نبوده، افزود: با وجود اینکه پیمانکار پروژه فرودگاه کرمانشاه قول تکمیل پیش از موعد قرارداد را داده بود، اما در توان این پیمانکار نبود.

بیاتی ادامه داد: در خصوص زمان اتمام پروژه بهسازی فرودگاه با توجه به اینکه بسیاری از شرکت‌های پیمانکار عدم امکان اتمام این پروژه را زیر یکسال تا ۱۸ ماه گوشزد کرده بودند تقریباً همگی این احتمال را می‌دادند که اتمام پروژه در این بازه زمانی ۶ ماهه‌ای که پیمانکار وعده کرده ممکن نیست و این سرعت از توان آن‌ها خارج است.

قرارداد بهسازی فرودگاه برای یکسال منعقد شده است

محمدجواد خجسته مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری کرمانشاه اظهار کرد: پروژه فرودگاه با اعتبار ۴۶۰ میلیارد تومانی آغاز به کار کرده که ۹ میلیارد آن مربوط به اعتبارات سفر ریاست جمهوری و مابقی مربوط به محل تأمین اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها است که از اردیبهشت‌ماه امسال به مدت یکسال قرارداد آن انعقاد شده است.

وی افزود: طبق انعقاد قرار داد یکساله در اصل پروژه بهسازی باند فرودگاه باید در اواخر فروردین ماه سال ۱۴۰۳ به اتمام برسد، اما به دلیل شرایط ویژه و رایزنی‌ها و عدم محاسبه دقیق‌تر پیمانکار پروژه وعده ۶ ماهه برای پایان کار بهسازی باند فرودگاه داده شد.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری کرمانشاه ادامه داد: عملیات بهسازی باند فرودگاه یک عملیاتی پیچیده بود که پیمانکار آگاهانه قول تکمیل در پاییز را نداده بود البته بروز برخی مشکلات دیگر در تأمین مصالح درجه یک و تعویض آن‌ها مسائل دیگری بود که سبب شد این پروژه به پاییز نرسد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.