استاندار خوزستان:

امکانات دولتی خارج از چارچوب قانون نباید در اختیار داوطلبان قرار گیرد

استاندار خوزستان گفت: از تریبون نماز جمعه، مدارس و دانشگاه‌ها باید برای معرفی و اطلاع‌رسانی قوانین انتخاباتی استفاده کرد.

 علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان گفت: شورای تبلیغات داوطلبان انتخابات برای نخستین بار در استانداری خوزستان تشکیل شده و امید است امسال با برنامه‌ریزی و حمایت دولت از تبلیغات داوطلبان، شاهد مشارکت خوب و باشکوه مردم در انتخابات باشیم.

او مهم‌ترین وظیفه این شورا را نظارت بر اجرای عدالت تبلیغاتی دانست و ادامه داد: شورای تبلیغات داوطلبان به منظور مدیریت ونظارت بر استفاده از امکانات دولتی و صدا و سیما برای انجام تبلیغات سالم و در بستر قانون داوطلبان تشکیل شده و دستگاه‌های دولتی بدون نظر و مدیریت این شورا، اجازه استفاده از امکانات خود برای تبلیغات داوطلبان را ندارند.

حسینی محراب با تاکید بر اجرای عدالت در استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات داوطلبان گفت: نمایندگانی از داوطلبان برای حضور در جلسات شورا و نحوه استفاده از امکانات دولتی انتخاب خواهند شد و با توجه به امکانات محدود و تعداد زیاد داوطلبان، باید مدیریت لازم برای استفاده از امکانات به منظور انجام تبلیغاتی سالم و با عدالت انجام شود.

استاندار خوزستان مهم‌ترین مسئله انتخابات را تبلیغات عنوان کرد و گفت: امسال کمک دولت به داوطلبان برای تبلیغات در چهارچوب قانون فراهم شده که تا حد امکان از بروز تخلفات قبل و بعد از انتخابات جلوگیری شود.

او با تاکید بر اینکه امکانات دولتی خارج از چهار چوب قانون نباید در اختیار داوطلبان قرار گیرد گفت: از تریبون نماز جمعه، مدارس و دانشگاه‌ها باید برای معرفی و اطلاع‌رسانی قوانین انتخاباتی استفاده کرد.

حسینی محراب بر معرفی و اطلاع‌رسانی قوانین جدید تبلیغات انتخاباتی به منظور پیشگیری از وقوع هر گونه تخلف و جرم تاکید کرد.

به گفته استاندار خوزستان دستور العمل‌های ابلاغی از سوی مرکز انتخابات دراستان عملیاتی خواهد شد.

او  می‌گوید: تا موعد زمان تبلیغات، هیچ داوطلبی اجازه انجام تبلیغ در فضا‌های مختلف را ندارد و در صورت اقدام به این کار، جرم تبلیغاتی محسوب می‌شود.

حسینی محراب گفت: شورا‌های اسلامی و شهردار‌ها باید توجه کنند که هیچ اموالی از بیت المال و دولت خارج از قانون نباید دراختیار داوطلبان قرار گیرد و بستر لازم برای شور و نشاط انتخاباتی در شهر‌ها توسط شهرداری‌ها فراهم شود.

برچسب ها: انتخاب ، تبلیغات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.