سوگندنامه معلمی توسط یک‌هزار و ۵۴۲ نفر از نومعلمان عرصه تعلیم و تربیت استان کرمانشاه با عنوان «نسل تحول‌آفرین» قرائت شد.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در مراسم، گفت : هر کسی که امروز به حوادث فلسطین بی‌تفاوت است عملا اعلام می‌کند که من راضی به کشت و کشتار کودکان فلسطین هستم، ما قبل از هر چیزی با خودمان باید تعیین و تکلیف کنیم.

وی افزود: هر انسان آزاده و هر مسلمان واقعی امروز در دل خود احساس خوشحالی از فروریختن هیمنه رژیم صهیونیستی غاصب دارد.

استاندار کرمانشاه خطاب به نومعلمان استان، گفت: سوگندی که یاد کردید یک تعهد شرعی و عقلی بود که باید در تمام مسیر به عنوان چراغ راه در جان آن معلم مستقر باشد.

وی ادامه داد: «مدرسه قوی و ایران قوی» شعار مختصر و پراز معنا وزارت آموزش و پرورش است که می‌تواند برای همه ما کارگشا و مفید باشد.

صحرایی تصریح کرد: معلمان دارای انگیزه، امیدوار هستند، معلمی یک موقعیت یادگیرنده و یاددهنده است و تا آخرین لحظه ما از موهبت الهی غافل نخواهیم شد.

استاندار کرمانشاه تأکید کرد: نکته مهم کسی که خود را معلم دیگران می‌داند قبل از تعلیم و تربیت دیگران باید از نفس خود شروع کند، اگر می‌خواهیم راهمان اثر بخش باشد اول از خود شروع کنیم، اگر ما امروز و فردا جامعه را خوب تصور کنیم می‌توانیم نقش‌های بی‌بدیل برای جامعه داشته باشیم.

سلمان محمدی، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این مراسم که در حسینیه ثارالله کرمانشاه برگزار شد، بیان کرد: در استان کرمانشاه ۲۶ هزار همکار شاغل، ۳۰ هزار همکار بازنشسته، ۲۴ اداره آموزش و پرورش و ۴ هزار مدرسه و کلاس درس داریم.

سلمان محمدی  با بیان اینکه نقشه راه آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب است، گفت: برای داشتن یک نسل تحول آفرین باید دانش آموزانی آگاه تربیت کنیم که به هویت ایرانی اسلامی خود افتخار کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید قریب ۱۲۰۰ معلم جدیدالورود در قالب آزمون ماده ۲۸ و فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان به مجموعه آموزش و پرورش استان اضافه شده، افزود: این معلم‌های جدیدالورود چهره‌های توانمندی هستند که در بین آن‌ها تعداد قابل توجهی دارای مدارج دکتری و کارشناسی ارشد هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی و دوره‌های ضمن خدمت برای معلمان در طول سال تحصیلی، گفت: تلاش خواهیم کرد تا توانمندی معلم‌ها را در این دوره‌های تخصصی بالا ببریم.

وی از این معلم‌ها خواست تا خود را به تقوا و علم بیشتر مجهز کرده تا بتوانند تاثیرگذاری لازم را در دستگاه تعلیم و تربیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه قریب ۳۷۰ هزار دانش آموز دارد، گفت: دانش آموزان استان کرمانشاه در ۴۰۰۰ مدرسه و ۱۵ هزار کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.

محمدی با بیان اینکه استان کرمانشاه حدود ۳۰ هزار معلم بازنشسته دارد، افزود: هم اکنون قریب ۲۶ هزار فرهنگی عهده دار امر تعلیم و تربیت دانش آموزان استان کرمانشاه هستند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.