شناسنامه دار شدن باغ‌های بابل + فیلم

یک هزار و ۵۵۷ هکتار از باغ‌های شهرستان بابل شناسنامه دار شدند.

محسن آهنگری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن باغ‌های شهرستان بابل، گفت: شهرستان بابل با ۲۴ هزار و ۵۸۰ هکتار بیشترین سطح باغ‌ها به ویژه باغ‌های مرکبات را در استان به خود اختصاص داده است که از این آمار حدود یک هزار و ۵۵۷ هکتار از باغ‌های این شهرستان دارای شناسنامه شدند.

او افزود: این طرح فعلا به صورت اختیاری در حال انجام است، افزود: امکان دارد تا دولت شناسنامه‌دار کردن باغات را اجباری کند چرا که در صادرات محصولات به کشور‌های هدف بسیار تاثیرگذار است.

مدیر جهاد کشاورزی بابل با بیان اینکه باغ ها با شناسنامه‌دار شدن دارای یک هویت رسمی خواهند شد، گفت: در شناسنامه مشخصات فنی باغ ثبت خواهد شد و امکان بررسی استاندارد‌های سلامت محصولات باغ هم فراهم خواهد شد که در بحث صادرات بسیار حائز اهمیت است.

آهنگری در خصوص مزایای شناسنامه دار شدن باغ ها، افزود: الان شرایط به گونه‌ای شده که باغدار حتما بایستی باغ خود را را شناسنامه‌دار کند چرا که پرداخت هرگونه یارانه مانند کود، سموم و سوخت در قالب باغات شناسنامه‌دار انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بابل با تاکید بر اینکه این فرآیند با مبالغی بسیار ناچیز انجام می‌گیرد، گفت: باغداران می‌توانند با مراجعه به نظام صنفی کشاورزی شهرستان و یا بصورت غیرحضوری و از طریق سامانه سبک این کار را انجام دهند.

او افزود: هزینه شناسنامه‌دار کردن هم برای زیر هکتار ۲۰۰ الی ۳۵۰ هزار تومان و بالای هکتار ۳۵۰ الی ۴۵۰ هزار تومان می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.