سرپرست وزارت اقتصاد طالبان در دیدار با معاون دفتر یوناما و مسئولان دفاتر کمک رسان سازمان ملل خواستار حمایت از افغانستانی‌های شد که از پاکستان بازگشته‌اند.

سرپرست وزارت اقتصاد طالبان، اخراج اجباری مهاجرین افغانستانی را از پاکستان خلاف تمامی اصول و قوانین بین المللی مهاجرت دانسته، از سازمان های بین المللی و موسسات داخلی و خارجی خواست که از آنان حمایت کنند.

دفتر مطبوعاتی وزارت اقتصاد طالبان در اعلامیه ای گفته است که قاری دین محمد حنیف، سرپرست وزارت اقتصاد با معاون دفتر یوناما و شماری از مسئولان دفاتر کمک رسان سازمان ملل متحد دیدار کرد.

منبع افزوده است در این دیدار درحالیکه اعضای کمیته جذب کمک ها برای مهاجرین نیز حضور داشتند سرپرست وزارت اقتصاد پیرامون تسریع پروسه کمک به عودت کنندگان که از کشورهای همسایه به کشورشان برمی‌گردند صحبت کرد.

سرپرست وزارت اقتصاد ضمن قدردانی از سهم گیری دفاتر سازمان ملل متحد در رساندن کمک های اولیه به عودت کنندگان در گذرگاه ها خواستار تسریع و توسعه مساعدت ها گردید.

سرپرست وزارت اقتصاد طالبان اخراج اجباری مهاجرین افغانستانی را از پاکستان خلاف تمامی اصول و قوانین بین المللی مهاجرت دانسته، تاکید نمود که برای پاسخگویی به مشکلات و حمایت از عودت کنندگان ایجاب می‌نماید تمامی نهادهای سازمان ملل متحد و موسسات داخلی و خارجی در هماهنگی کامل با کمیته موظف از امکانات موجودشان استفاده نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار