استاندار خراسان جنوبی با اشاره موفقیت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و کسب رتبه دوم کشوری گفت: زیرساخت‌های فرهنگی استان باید تقویت شود.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در جلسه هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی استان گفت: خراسان جنوبی استانی بسیار علمی، با ایمان و متدین است و مردمی ارزشی دارد.

او یکی از اصالت‌های استان را وجود مساجد متعدد و آثار ثبت شده تاریخی ملی دانست و افزود: ۹ آثار ثبت جهانی داریم که این‌ها همه نشان از غنای فرهنگی استان است.

قناعت با اشاره به اینکه استان از لحاظ زیرساخت‌ها از جمله استان‌های کم برخوردار است اما در مسائل و اعتقادات دینی از استان‌های برخوردار هستیم، عنوان کرد: این استان در بازسازی عتبات عالیات از استان‌های جلو دار است و رتبه‌های اول کشور را دارد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی در نقش آفرینی در عرصه‌های مختلف نظام همواره رتبه‌های برتر را داشته است، بیان کرد: در زمینه درصد مشارکت انتخابات این استان همواره در رتبه اول یا دوم کشور بوده است.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: خراسان جنوبی یک استان فرهنگی است، اما مرکز استان تالار فرهنگی ندارد که امید است تأمین اعتبار شود تا این طرح مهم به سرانجام برسد.

قناعت تصریح کرد: ۱۴ روستا در سطح کشور در جشنواره روستا و عشایر دوستدار کتاب برتر شده اند که دو روستا متعلق به خراسان جنوبی است.

او اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با همراهی دستگاه‌های فرهنگی بین استان‌های کشور رتبه دوم را کسب کرده است.

قناعت با اذعان به اینکه مشکلات اعتباری و زیرساختی در استان داریم، افزود: مجوز هنرستان هنر‌های زیبای پسران را درخواست داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.