توزیع سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن بذر گواهی‌شده گندم در بین کشاورزان

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن بذر گندم معادل یک سوم نیاز کشاورزان تحت عنوان بذر گواهی‌شده از سوی وزارت جهاد توزیع می‌شود.

آقای علیقلی ایمانی با بیان اینکه کمبودی در تامین نهاده های کشاورزی نداریم، گفت: وزارت جهاد کشاورزی سالانه برای کشت گندم ۳۰ درصد بذر مورد نیاز را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد که بهره برداران باید تا ۳ سال از این بذر استفاده کنند.

به گفته او، همه ساله یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن بذر گندم معادل یک سوم نیاز کشاورزان تحت عنوان بذر گواهی شده از سوی وزارتخانه آماده و توزیع می‌شود.

ایمانی ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی و پراکنش بارش در نخستین ماه سال زراعی و پیش بینی استمرار شرایط مساعد بارش از لحاظ میزان بارش و پراکنش، خودکفایی گندم در سال زراعی آینده محقق می شود.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران افزود: در کنار مسائل فنی و نهاده های کشاورزی، توسعه مکانیزاسیون و آموزش بهره برداران به منظور استفاده از کودهای سرک در مراحل داشت و چگونگی مقابله با علف های هرز باید در دستور کار قرار گیرد.

او با بیان اینکه سال آینده از واردات گندم بی نیاز می شویم، گفت: برآوردها حاکی از آن است که میزان خرید تضمینی گندم از ۶ میلیون سطح زیرکشت در سال آینده به ۱۱ تا ۱۱.۵ میلیون تن برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار