حماس: از شکست دادن اشغالگران مطمئن هستیم

یکی از رهبران ارشد حماس می‌گوید ارتش اشغالگر به هیچ دستاورد نظامی نرسیده است و از سوی دیگر آمار تلفات خود را پنهان می‌کند.

اسامه حمدان، از رهبران ارشد حماس در سخنرانی جدید خود گفت این جنبش از شکست اشغالگران اطمینان دارد و اینکه ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون نتوانسته است به هیچ دستاورد نظامی دست پیدا کند.

به گزارش الجزیره، این مقام حماس از پنهان‌کاری ارتش اشغالگر در مورد تلفات نظامیان خود خبر داد و گفت: «صد‌ها سرباز صهیونیست کشته و زخمی شدند و مقامات اسرائیل آمار واقعی را پنهان می‌کنند». 

حمدان همچنین در خصوص امکان دستیابی به صلح گفت: «فلسطینی‌ها متقاعد نخواهند شد که بدون پایان اشغال، صلح به دست خواهد آمد».

او همچنین از حمله مستقیم ارتش اشغالگر به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی خبر داد و اعلام کرد رژیم صهیونیستی ۱۰۵ موسسه بهداشتی را هدف حمله قرار داده و ۵ بیمارستان را از کار انداخته است.

پیش از او، وزیر بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به طور عمدی، پزشکان و بیماران را در مراکز درمانی هدف قرار می‌دهد. 

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل ساعاتی پیش گفت که از حمله ارتش رژیم صهیونیستی به یک آمبولانس حامل بیماران در نزدیکی بیمارستان الشفا غزه «وحشت» کرده است و تاکید کرد که «درگیری باید متوقف شود».

اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس و نماینده این جنبش در بیروت گفت که اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس چند روز پیش با سفر به تهران با رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

وی اظهار داشت: ما مفتخریم که برادرانمان در محور مقاومت در کنار ملت، مقاومت ما و جنبش‌های مردمی ملت ما ایستاده‌اند.

حمدان افزود: ما به حمایت‌های مقاومت اسلامی در لبنان افتخار می‌کنیم و به برادران مقاومت اسلامی در عراق و یمن درود می‌فرستیم.

به گزارش المیادین، اسامه حمدان تأکید کرد که مواضع رسمی اعراب ضعیف است و در سطح قتل عام غزه نیست.

عضو برجسته حماس ادامه داد: ما خواهان فشار بر آمریکا هستیم تا برای جلوگیری از آنچه ملت ما با آن مواجه هستند تلاش کند. تجاوز به مطبوعات در غزه سیستماتیک و برنامه ریزی شده است و روزنامه نگاران تحت هدف مستقیم قرار دارند.

وی تصریح کرد: ما به مردم و گروه‌های آزاده‌ای که برای محکوم کردن تجاوز علیه ملت ما در نوار غزه به خیابان‌ها آمده‌اند، درود می‌فرستیم. ما از آن‌ها می‌خواهیم به اعتراضات خود ادامه دهند و راه تحریم را در قبال طرف‌هایی که از رژیم اشغالگر حمایت می‌کنند در پیش بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار