در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تلاش برای حل مطالبات جدی هنرمندان معلول جشنواره همام

دبیر جشنواره بین‌المللی همام گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی در بازدید از جشنواره همام قول دادند برای تحقق دو مطالبه مهم جامعه معلولان تلاش کند.

محمدرضا مشهدی دبیر جشنواره بین المللی همام با اشاره به جزئیات جشنواره گفت: سومین دوره جشنواره همام امسال میزبان ۷۰۰ هنرمند در بخش‌های رقابتی و غیر رقابتی است که آیین افتتاحیه جشنواره یازدهم آبان ماه برگزار شد.

وی افزود: جشنواره بینالمللی همام در سه بخش هنر‌های تجسمی، صنایع دستی، هنر‌های سنتی و موسیقی آثار مختلفی را دریافت کرده است.

دبیر جشنواره همام عنوان کرد: امسال در بخش بین الملل ۱۱ کشور از جمله قزاقستان، صربستان، مجارستان، عمان، هند، بنگلادش، مالزی و... حضور دارند. همچنین در نمایشگاه بین المللی همام امسال ۲۷ استان حضور دارند که از بین آثار آن‌ها ۳۵ اثر برگزیده خواهد شد؛ خراسان رضوی، کرمان، تهران، یزد و اصفهان بیشترین آثار را به این جشنواره ارسال کردند.

جشنواره همام

مشهدی دبیر جشنواره همام در ادامه با اشاره به اینکه نخستین بار است که همام به صورت بین المللی برگزار می‌شود گفت: اختتامیه این جشنواره با اعلام برگزیده‌های آن ۱۸ آبان ماه در مرکز همایش‌های بین المللی برج میلاد برگزار می‌شود.

وی درباره حمایت از هنرمندان خیابانی گفت: تمام سعی ما بر این است که با در اختیار گذاشتن امکانات لازم به این هنرمندان و فراهم آوردن شرایط مناسب شاهد آثار بیشتری برای حضور در جشنواره وحتی حمایت اقتصادی از آن‌ها داشته باشیم.

جشنواره همام

مشهدی عنوان کرد: پیش بینی می‌شود از آثار هنرمندان نمایشگاهی دائمی برگزار شود تا در طول سال بتوانند آثار خود را به فروش برسانند کما اینکه برگزاری این جشنواره در سال‌های گذشته به کسب وکار این عزیزان رونق بخشید و حتی بعد از جشنواره مشغول تحویل آثار خود به مشتریان بودند.

وی افزود: در این روز‌ها میزبان خانم قاسم پور رئیس فراکسیون زنان و نماینده مردم تهران، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس، نجارزاده مدیرعامل بانک ملی، فرزین مدیر عامل بانک مرکزی و جمعی از هنرمندان بودیم که از نمایشگاه بازدید کردند.

جشنواره همام

وی عنوان کرد: رئیس مجلس در بازدید از نمایشگاه سومین جشنواره همام گفت‌وگویی صمیمانه با هنرمندان معلول داشت و قول داد برای تحقق دو مطالبه مهم جامعه معلولان موضوع بازار فروش تولیدات فرهنگی و بحث مربوط به بیمه تأمین اجتماعی معلولان تلاش کند چراکه این دو مطالبه از چالش‌های جدی جامعه معلولان است و تا چهارمین دوره این جشنواره این دو موضوع حل شود.

دبیر جشنواره درباره بازدید از نمایشگاه گفت: تا ۱۷ آبان ماه بازدیدکنندگان می‌توانند از ساعت ۱۳ تا ۱۹:۳۰ در نمایشگاه حضور پیدا کنند و قیمت گذاری روی آثار انجام شده و بازدیدکنندگان می‌توانند خرید هم داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار