رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره ۲ شکارچی متخلف سهره طلایی را در مناطق کوهستانی اوزندره این شهرستان دستگیر کردند.

فاروق سلیمانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: ۲ شکارچی متخلف با استفاده از دام تور، ۱۲ قطعه سهره طلایی را زنده‌گیری کرده بودند که با حضور به موقع ماموران یگان حفاظت این اداره دستگیر شده و سهره‌ها در دامن طبیعت رهاسازی شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه هر گونه شکار پرندگان در این منطقه ممنوع است، این ۲ شکارچی متخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: سهره طلایی پرنده خوش‌آواز در جنگل‌ها، دره‌های پوشیده از درخت، اطراف رودخانه‌ها، پارک‌ها، کشتزار‌ها و در نواحی مستعد تا ارتفاع ۲ هزار متری زندگی می‌کند.

به گفته سلیمانی، تداوم شکار سهره طلایی و عدم توان زادآوری این پرنده در اسارت باعث شده که تداوم نسل این پرنده زینتی در این منطقه با مشکل مواجه شود و به همین دلیل از همه دوست داران محیط زیست درخواست می‌کنیم هرگونه تخلف زیست محیطی بویژه در زمینه شکار پرندگان را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع داده تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری آن اقدام شود.

مهاباد با داشتن تالاب‌های کانی‌برازان، قوپی‌باباعلی، حسن‌خان، گروس، داشخانه و قره‌قشلاق همه‌ساله پذیرای پرندگان مختلف مهاجر است، همین امر باعث شده تا همه ساله شمار زیادی شکارچی غیرمجاز در سطح زیستگاه‌ها و تالاب‌های این شهرستان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شوند.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.