جشنواره برداشت خرما به تقویم رویداد‌های گردشگری اضافه شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از پیوستن جشنواره برداشت خرمای طبس به تقویم رویداد‌های گردشگری خبر داد.

شاهوردی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: گواهینامه جشنواره برداشت خرمای طبس در تقویم رویداد‌های گردشگری جمهوری اسلامی ایران با شماره ۲۰۲۰۹۴۴۰ به ثبت رسید و به استان ابلاغ شد.

او افزود: در خراسان جنوبی هزار و ۵۰۳ هکتار نخلستان وجود دارد که حدود ۸۰ درصد با هزار و ۲۱۳ هکتار مربوط به شهرستان طبس است و مشهورترین خرمای طبس از نوع کبکاب است.

شاهوردی تصریح کرد: فصل برداشت خرما در شهرستان نخل خیز طبس فرصتی برای رونق گردشگری است، چراکه برداشت این محصول مغذی با ادوات و شیوه خاصی همراه است که دیدن آن برای گردشگران از جذابیت بالایی برخوردار است و نیاز به معرفی و حمایت دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی اظهار کرد: گردشگران در جشنواره برداشت خرمای طبس می‌توانند کار طاقت‌فرسای خرماچینی، پاکسازی، چگونگی کارتن‌گرفتن آن و آداب و رسومی را که همزمان با برداشت این محصول برگزار می‌شود، از نزدیک درک کنند.

او گفت: پس از ثبت این رویداد تلاش بر این خواهد بود که در زمان برداشت خرما و فصل خرماپزان در شهرستان طبس، برای گروه‌های ورودی مختص این جشنواره، برنامه‌ریزی لازم انجام شود تا در شاخه‌های گردشگری کشاورزی و گردشگری خوراک، یکی دیگر از جاذبه‌های استان به علاقه‌مندان معرفی و شناسانده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.