به‌منظور افزایش زیبایی‌های بصری معابر شهری، دیوارها و جداره‌های فرسوده سطح منطقه۶، رنگ آمیزی،مرمت و منقش به تصاویر گرافیکی شد.

 یکی از ارکان‌ زیباسازی شهر، نقاشی‌های دیواری آن شهر به‌حساب می‌آیند که موجب زیبایی شهر و تزریق روح شادابی به شهروندان شده و تداعی‌کننده خاطرات برای تماشاگران این نقاشی‌ها هستند.

حسن اختر دانش معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۶، با بیان اینکه بهسازی و مرمت نمای دیوار‌نگاره‌ها و جداره‌های شهری در دستور کار اداره زیباسازی این منطقه قرار دارد افزود: یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای کیفیت بصری شهری مربوط به جداره‌ها و نماهای شهری است و به همین منظور طرح مرمت، پاکسازی و بهسازی جداره‌های شهری معابر اصلی در منطقه ۶ آغاز شده است.

معاون شهردار منطقه۶، با اشاره به این که نما‌های شهری عامل مهمی در شکل گیری منظر شهری هستند، افزود: آرامشِ شهر با فعالیت زیباسازی ارتباط مستقیم دارد و اولین مولفه شهروندِ شاداب و شهر با نشاط داشتن فضای زیبا و دور بودن از آشفتگی‌ها است.

اختر دانش با اشاره به نقاشی و بازسازی کامل که در فاز اول خیابان کریم خان اجرا شد افزود: مرمت کلیه نقاشی ها و جداره های فرسوده در این منطقه در چند فاز اجرا و در هر فاز یک محور اصلی از هر ناحیه بازسازی و مرمت می شود.

وی آرام سازی محیط شهری، حذف موانع فیزیکی بصری و تبلیغات غیر مجاز محیطی، مرمت و بازسازی نقاشی‌های دیواری را از دیگر اقدامات این معاونت در روز‌های اخیر عنوان کرد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه۶، هدف از این اقدام را آراستگی سیمای عمومی شهر و ایجاد نشاط و شادی در بین شهروندان و محو شدن دیوار های فرسوده و قدیمی تکه مرکزی قلب پایتخت و دمیدن روح تازه به خیابان های شهر عنوان کرد.

برچسب ها: شهردارى تهران ، هنر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار