النا سانبیم، مسئول برگزاری بازار محتوای رسانهای مسکو با استقبال از حضور اداره کل تامین و رسانه بینالملل سیما در بازار محتوای مسکو از این حضور به «پیشروی همکاری ایران و روسیه به سطحی جدید» یاد کرده و در پایگاه اطلاع رسانی این بازار نوشته است: ایران و روسیه در حال کار مشترک برای همکاری درازمدت در حوزه تجارت تلویزیون و فیلمسازی هستند. این همکاری شامل پخش محتوای تلویزیونی ایران در شبکههای تلویزیونی و سکوهای دیجیتال و همچنین فرصتهای تولید مشترک است.
علاوه بر حضور در این بازار، قرار است مسئولان غرفه ایران در رویدادی که ساعت ۱۶ به وقت محلی در تاریخ ۱۸ آبان برگزار میشود، نشست «همکاری با ایران» را برگزار کنند. در این جلسه، نمایندگان شبکههای تلویزیونی، سکوهای دیجیتال، توزیعکنندگان آثار رسانهای و تهیهکنندگان و همچنین خبرنگاران حضور خواهند داشت.
بازار محتوای مسکو دریچهای برای دسترسی به بازار رسانهای روسیه، قفقاز و همه کشورهای روس زبان محسوب میشود و بنا به اعلام برگزار کنندگان این بازار، بیش از ۱۰۰۰ مسئول ارشد اجرایی حوزه تجارت رسانهای از بیش از ۴۰ کشور در آن حضور خواهند داشت.