معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی امسال در قراردادی با صندوق کارآفرینی امید در صدد ارائه تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی وگردشگری است.

 مدیرکل دفتر تسهیلات و تامین منابع وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی وگردشگری در حاشیه افتتاح نخستین خانه صنایع دستی کاشان، رویکرد این وزارتخانه را در حمایت از هنرمندان کاشانی ایجاد تعاونی دانست و گفت: از محل تبصره ۱۸ معاونت صنایع دستی سال گذشته ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بین تولید کنندگان صنایع دستی توزیع کرد و امسال هم در قراردادی با صندوق کارآفرینی امید تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد اشتغال به فعالان صنایع دستی و گردشگری اعطامی شود.


محمدحسین عسکرپور افزود: چراکه نرخ سود بانکی برای تعاونی‌ها کاهش یافته و در حوزه تولید درصورتیکه با ۱۵ درصد تسهیلات پرداخت می‌شود برای کارگاه‌های گروهی این نرخ را ۱۲ درصد از محل یارانه‌ها بیشتر کاهش داده شده است.


سال گذشته از محل تسهیلات تبصره ۱۸، ۹ هزار میلیارد ریال در کشور توزیع و امسال هم با صندوق کارآفرینی امید قرارداد ارائه تسهیلات منعقد شده است.
او گفت: خانه صنایع سنتی محتشمی از دوره قاجار و به عنوان موزه زنده به همت بخش خصوصی راه اندازی شده است.


کاربری خانه نساجی محتشمی، آموزشی است و دارای فروشگاه صنایع دستی، کافه، عکاسخانه. کارگاه‌های آموزش رنگرزی، چله پیچی، بافت انواع پارچه، گلیم، جاجیم، قالی بافی، خیاط خانه و طراحی پارچه و لباس است.


معاون صنایع‌دستی وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری امروز برای شرکت در آیین نکوداشت کاشان شهرنساجی به این شهرستان سفر کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.