استاندار ایلام در نشست ساماندهی مبادلات مرزی استان با بیان اینکه راه اندازی بازارچه‌های مرزی هلاله شمالی و مهران مورد تاکید دولت است گفت: یکی از اهداف راه اندازی این بازارچه‌ها، بهره مندی مرز نشینان و تقویت معیشت منطقه است.

حسن بهرام نیا استاندار ایلام در نشست ساماندهی مبادلات مرزی استان با بیان اینکه راه اندازی بازارچه‌های مرزی هلاله شمالی و مهران مورد تاکید دولت است اظهار داشت: یکی از اهداف برای راه اندازی بازارچه‌های مرزی، بهره مندی مردم کنار مرز و استان از فواید و مزایای آن به صورت تجارت چمدانی است.

وی در ادامه بر لزوم تسریع در تصویب طرح توجیهی بازارچه مرزی مهران و ارسال آن به وزارت کشور، وزارت صمت و کمیسیون اقتصادی دولت برای دریافت مجوز تاکید کرد و افزود: در یک ماه آینده نیز یک نشست با طرف عراقی برای تسریع در روند راه اندازی بازار چه‌های مرزی هلاله شمالی و مهران برگزار می‌شود.

استاندار ایلام یادآور شد: بیش از پنج هزار خانوار در مرز‌های استان از مزایای این بازارچه‌ها بهره‌مند خواهند شد و نقش مهمی در تامین امنیت مرز‌ها به واسطه حضور مردم و رونق اقتصادی در این مناطق از طریق تبادلات تجاری مرزی دارد.

وی در پایان با اشاره به تصویب طرح شهرک اربعین در مهران، تصریح کرد: در طرح جامع شهرک اربعین که در فاز اول حدود ۲۳۰ هکتار بوده و به ۴۶۰ هکتار در آینده افزایش پیدا می‌کند می‌توان یک واحد سردخانه که سرمایه گذار آن هم آماده کار است در کنار پایانه برکت راه اندازی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.