مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: دانش آموزان و نوجوانان این استان حافظان اصلی و سفیر محیط زیست در آینده هستند.

اقبال حمیدی در مراسم تجلیل از نوجوان نخبه زیست محیطی استان اظهار کرد: با توجه به چالش‌های زیست محیطی همچون تغییر اقلیم، تنش‌های آبی و به خطر افتادن حیات وحش و تنوع زیستی این نسل جوان با ارائه ایده‌های نو و طرح‌های عملی می‌توانند راه روشنی برای آینده محیط زیست فراهم کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان به مناسبت‌ها و مراسمات زیست محیطی در دنیا اشاره کرد و خاطرنشان کرد: پرسنل و کارشناسان محیط زیست تمام تلاش خود را در راه حفاظت از سرمایه‌های ملی به کار خواهند گرفت، اما صیانت و نگهداشت انفال الهی با حضور حداکثری مردم انجام پذیر خواهد بود.

وی از برنده شدن نوجوان اهل کردستان در سیزدهمین دوره جایزه ملی محیط زیست ابراز خوشحالی کرد و از تمامی دانش آموزان خواست در این راه پیش قدم باشند.

ایلیا رسنی نوجوان ۱۴ ساله در طرح بازی‌های رایانه‌ای موفق به دریافت جایزه ملی محیط زیست کشور شد. این جایزه افتخاری بزرگ برای استان بود که این نوجوان در رابطه با طرح بازی‌های رایانه‌ای و نوشتن کتاب در این زمینه اخذ کرد.

در برگزاری این دوره از جایزه ملی محیط زیست با راهیابی ۳۹۳ اثر به دبیرخانه اسقبال خوبی صورت پذیرفت که بخشی از این آثار از سوی هیات علمی به بخش پایان راه یافت و بر اساس ارزیابی هیات داوران از این بین آثار شایسته تقدیر و حائز رتبه اول تا سوم در محور‌های مختلف، مشخص شدند.

در پایان این مراسم جوایزی به این دانش آموز و سایر دانش آموزان برتر استان کردستان اهدا شد.

برچسب ها: کردستان ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.