رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان کرمانشاه برآورد کرد، امسال اراضی زیر پوشش بیمه استان حدود ۳۰۰ هزار هکتار برسد.

هوشنگ کریمی رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای سال زراعی جدید (ابتدای مهر) تاکنون ۷۰ هکتار از اراضی زراعی استان کرمانشاه بیمه شده، گفت : انتظار داریم امسال اراضی زیر پوشش بیمه استان در نهایت به قریب ۳۰۰ هزار هکتار برسد.

 کریمی یادآور شد: سال زراعی گذشته در مجموع ۲۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کرمانشاه زیر پوشش بیمه رفته بود که ۱۸۰ هزار هکتار آن در قالب اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها بیمه شده بود.

کریمی با بیان اینکه امسال سهمیه ۵۰۰ هزار هکتاری برای بیمه کردن اراضی کشاورزی استان در قالب اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها در نظر گرفته شده، گفت: در صورت استقبال کشاورزان از این طرح شاهد افزایش پوشش بیمه‌ای اراضی کشاورزی استان خواهیم بود و به هدفگذاری در نظر گرفته شده برای استان خواهیم رسید.

کریمی با بیان اینکه طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان با همکاری صندوق بیمه، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و وزارت جهاد کشاورزی اجرایی می‌شود، گفت: در این طرح اراضی دیم شامل اراضی گندم، جو، نخود، عدس، گیاهان علوفه‌ای مثل گلرنگ و ... با هزینه پایین، ضریب خطر و پرداخت خسارت بالا تحت پوشش بیمه می‌روند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.