احتمال توقف سه روزه حملات اسرائیل

مقامات ارشد سازمان‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل پنج‌شنبه در قطر طرح توقف درگیری، آزادی اسرا و ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را بررسی کردند.

به نقل از فایننشال تایمز، مقامات ارشد سازمان‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل روز پنج‌شنبه در کشور قطر طی نشستی طرح آزادی اسرا و ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه حاضر را بررسی کردند که در این مذاکرات سه جانبه، ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا، دیوید بارنیا، رئیس موساد و مقاماتی از کشور قطر درباره توقف سه روزه حملات اسرائیل توافق کردند تا آزادی عوامل اسرائیلی تسهیل شود.

حاضران در این نشست توافق کردند که با استفاده از ارتباطات قطر با گروه حماس نسبت به آزادی عوامل اسرائیلی اقدام شود. یک مقام قطری گفته است که گفتگو‌ها در روز‌های گذشته به خوبی پیش رفته است.

پیش از این پیشنهاد بنیامین نتانیاهو برای توقف حملات اسرائیل به ازای آزادی عوامل این رژیم شکست خورده بود، ولی گفته می‌شود گفتگو‌های قطر موفقیت خوبی داشته است.

این گفتگو‌ها در حالی انجام می‌شود که نیرو‌های اسرائیلی جنگ را در مرکز شهر غزه تشدید کرده‌اند و ارتش این رژیم تسلط خود را بر شمال نوار غزه تقویت کرده است. ده‌ها هزار فلسطینی روز چهارشنبه مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

اهالی غزه گزارش دادند که در نزدیکی دو بیمارستان بزرگ این شهر یعنی الشفاء و القدس درگیری‌ها شدیدتر از بقیه جا‌ها بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار