دبیر دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر درمورد تفاوت‌های این رویداد در مقایسه با ادوار گذشته توضیحاتی داد.

علیرضا بابایی، دبیر دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر در رابطه با این رویداد بیان کرد: امسال جشنواره با نوآوری‌های جدیدی همراه است که توصیه می‌کنم آئین نامه و فراخوان جشنواره مطالعه شود و مخاطب جشنواره مد و لباس فجر امسال با توجه به مسائلی که تعیین کردیم ویژند‌ها نیز جزء مخاطبان جشنواره دهم هستند و ویژند‌های لباس امکان رقابت با یکدیگر را دارند و طاووس زرین به ویژند‌ها تعلق می‌گیرد و تیم‌های طراحی امکان شرکت در این دوره از جشنواره را دارند و ما هیچ مشخصه خاصی را برای تیم‌های طراحی نگذاشتیم و هر دو نفر می‌توانند به عنوان تیم طراحی ثبت نام کنند. چون تیم طراحان مخاطبان وفادار ما در همه ادوار جشنواره هستند.

دبیر دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر تصریح کرد: تا سال‌های قبل، ویژند‌ها یا برند‌ها امکان شرکت در جشنواره مد و لباس فجر را نداشتند، اما امسال می‌توانند شرکت کنند و مجموعه یا کالکشن برتر را اعلام می‌کنیم و درنظر داریم که کالکشن برتر همزمان در فروشگاه‌های عرضه هم به فروش برسند. 

بابایی با اشاره به زمان و مکان دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر امسال مطرح کرد: زمان جشنواره مد و لباس فجر از ۲۹ دی ماه تا ۵ بهمن ماه ۱۴۰۲است و در هفته مد فجر، طرح‌های برگزیده هیأت انتخاب به نمایش گذاشته می‌شوند و ۵ بهمن ماه اختتامیه در تالار وحدت برگزار خواهد شد و مکان نمایشگاه هم، با نهایی شدن تفاهم‌نامه اعلام خواهد شد و حتماً در تهران خواهد بود و نمایشگاه و نمایش آثار را حتماً به صورت عکس و تصویر و نمایشگاه‌های ۳۶۰ درجه در سایت‌های خبری خواهیم داشت، اما هنوز، مکان نمایش آثار قطعی نشده است و اعلام خواهیم کرد. 

او ادامه داد: فراخوان و آئین نامه و بیانیه مضمون یا فشن بوک که طراحان باید از آن الهام بگیرند منتشر شده است و در سایت کارگروه ساماندهی مد و لباس فجر و دیگر سایت‌های خبری وجود دارد و به طور مجدد، سایت ثبت نام اعلام خواهد شد.

دبیر دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر درمورد چشم اندازه جشنواره مد و لباس فجر در مقایسه با سال‌های گذشته تصریح کرد: برداشت ما این است که امسال جشنواره‌ای متفاوت از جشنواره‌های مد و لباس فجر سال‌های گذشته خواهیم داشت هم از لحاظ محتوا و هم در نوع اجرا؛ به طوری که امسال در جشنواره دوازدهم مد و لباس فجر سه بخش را داریم که عبارتند از: مد و صنعت، لباس تراز اجتماع و مد و رسانه که بسیاری از عکاسان، طراحان و طراحان پوستر، کارگردان فشن فیلم‌ها هم شامل دریافت طاووس زرین خواهند شد و امیدواریم که در حوزه رسانه مد، ایده‌های جدیدی ناظر به فرهنگ و هنجار جامعه خودمان داشته باشیم.

بابایی یادآور شد: امسال، جشنواره مد و لباس فجر برای چهار مخاطب درنظر گرفته شده است و تولید برای آن‌ها صورت می‌گیرد که شامل مردان، زنان، دختران و پسران است و به تعبیری، برای اولین بار طراحی برای نوجوان‌ها موردنظر قرار گرفته است و ویژند‌ها و طراحان تخصصی نوجوانان می‌توانند اقدام به طراحی لباس برای این گروه سنی کنند و شامل ۸ بخش است که توضیحات تکمیلی آن در آئین نامه موجود است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۲۱ آبان ۱۴۰۲
چه بی ریختن لباسا .چه طراحی بی قواره ای وبی سلیقه ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۰ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
هر کس به حجاب و ایمان خود کار داشته باشه و به جای بقیه نظر ندهد سرمون به کار خودمون باشه
Iran (Islamic Republic of)
م. ز
۰۹:۰۵ ۲۱ آبان ۱۴۰۲
حجاب موضوع کاملا مربوط به جامعه میشه شما تو خونه خودت هر جور دوست داری بگرد کسی بهت کار نداره ولی توی جامعه باید به حریم و شخصیت دیگران احترام بزاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
جلوی بی حجابی را لطفا بگیرید
France
یکی
۱۶:۱۷ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
به جای بقیه نظر نده
آخرین اخبار