کشت و صنعت‌ها نقش اثرگذاری بر افزایش بهره وری بخش کشاورزی دارند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کشت و صنعت‌ها به عنوان زنجیره تولید نقش بسزایی در افزایش بهره وری در بخش کشاورزی دارند.

عطایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کشت و صنعت‌ها می‌توانند در اجرای طرح الگوی کشت در مزارع و کشت محصولات علوفه‌ای به ویژه تریتیکاله و همچنین چغندر قند حرکت کنند چرا که تولید محصولات علوفه‌ای در داخل استان با توجه به وجود دامداری‌ها در استان ضروری است.

وی اظهار داشت: تولید محصولات کشاورزی بر عهده بخش خصوصی است و بایستی حمایت ویژه‌ای از این بخش شود.

محمدتقی امانپور رئیس کمیته احیا و پایدار سازی دشت قزوین نیز در این نشست گفت: کشت و صنعت‌ها می‌توانند به عنوان پایلوت برای نوآوری‌های بخش کشاورزی باشند.

امانپور افزود: استان قزوین پتانسیل مستعدی در بخش کشاورزی دارد و کشت و صنعت‌ها بایستی در راستای توسعه پایدار این بخش حرکت کنند.

وی تاکید کرد: از پتانسیل و ظرفیت مستعد کشت و صنعت‌های استان بایستی بخوبی استفاده شود.

در این نشست بر لزوم اهمیت الگو‌های توسعه پایدار بخش کشاورزی، ارائه سیاست‌ها و برنامه‌های اولویت دار بخش کشاورزی، ظرفیت‌ها و نوآوری‌های جدید و توسعه بخش کشاورزی و ارائه راهکار‌های لازم برای افزایش بهره وری تاکید شد.

همچنین در این نشست در خصوص نقدینگی و تسهیلات، تامین سویا و نهاده‌های دامی، تامین کود شیمیایی، توسعه مکانیزاسیون و جذب ادوات و ماشین آلات کشاورزی، معرفی ارقام جدید برای کشت، کشت چغندر قند و کلزار در مزارع کشت و صنعت ها، کشت محصولات علوفه‌ای برای تامین علوفه مورد نیاز دامداری‌های استان و تولید بذر مرغوب و استاندارد و ... بحث و تبادل نظر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار